واکنش حزب جمعیت اسلامی در پیوند به موضع گیری اخیر حنیف اتمر

حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به بیانیه اخیر حنیف اتمر رییس شورای امنیت ملی، خواستار توضیح در باره جاسوس خواندن هوادارانش شده است.

_91515111_fc66c272-3bb1-44cd-95b1-dd81109d0f1b

این حزب گفته است که نهادهای ملی نباید به دنبال تفرقه افکنی در کشور باشند و به گفته این حزب، حامد کرزی در سالروز ترور استاد ربانی رهبر فقید این حزب، از سوی جمعیت برای شرکت در مراسم دعوت نشده بود.

پنج شنبه گذشته زمانی که سیاف سخنرانی می کرد یکی از حاضران برضد حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان شعار داد.

حامد کرزی در این مراسم از شخص شعار دهنده خواست تا بالای استیج(جایگاه) بیاید و با او بغل کشی کرد و گفت که خارجی‌ها نباید بین مردم افغانستان تفرقه ایجاد کند.

با این حال شورای امنیت ملی افغانستان در واکنشی دیر هنگام، گفته است که افراد معترض مورد حمایت استخبارات خارجی‌ها هستند.

جمعیت اسلامی خواستار مشخص شدن نوع وابستگی اعضای این حزب به استخبارات خارجی شده اند.

این حزب به شورای امنیت ملی گفته است که به جای مشخص کردن نوع رابطه هواداران این حزب با خارجی‌ها، به فکر ولایت هایی باشند که سقوط کرده و یا در معرض سقوط هستند.

حامدکرزی در این اواخر با اعلام حمایت از حاکمیت طالبان بر بخش‌هایی کشور، موجی از واکنش‌ها برضد خود را بر انگیخت.

جمعیت اسلامی نیز در اعلامیه اش گفته است: «جمعیت اسلامی افغانستان با درك حساسيت‌های ايجاد شده در ميان مردم، از رئیس جمهور پیشین دعوت به عمل نیاورد تا در همایش پنجمین سالگشت شهادت رهبر جهاد و مقاومت که بیشتر از پنج هزار نفر در آن حضور به هم رساندند اشتراک کند».

جمعیت اسلامی سر دادن شعار علیه حامد کرزی را به شدت محکوم کرده و گفته که این شعارها در شأن حزب جمعیت اسلامی افغانستان نبوده و نیست.

مطالب مرتبط