معاون اول ریاست جمهوری رهبری جنگ در قندوز را بر عهده‌گرفت

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، برای سرکوب طالبان مهاجم در قندوز، فرماندهی جنگ را بر عهده گرفته است.

hqdefault

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که آقای دوستم فرماندهی عمومی جنگ در قندوز را به دوش گرفته است و جنرال مراد علی مراد، معاون لوی درستیز، فرمانده فرقه در قندوز است.

بر بنیاد گفته‌های آقای مرتضوی هماهنگی‌های کلان این نبرد از طرف آقای دوستم صورت می‌گیرد و توسط مقامات امنیتی محلی در قندوز اجرا می‌شود.

آقای دوستم پس از آن فرماندهی نبرد قندوز را به دوش می‌گیرد که طالبان مهاجم شب گذشته(دوشنبه) از چهار جهت حملات خود بر مرکز قندوز را آغاز کردند و پس از ساعت‌ها نبرد، میدان اصلی شهر قندوز را تصرف کردند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی گفته است که نیروهای ویژه و کماندوهای اردوی ملی، طالبان مهاجم را از مرکز شهر بیرون کرده‌اند و عملیات پاکسازی در داخل شهر قندوز جریان دارد و به زودی ختم می‌شود.

همچنان وزارت داخله کشور با نشر اعلامیه‌ی گفته است: حوزه اول، دوم و سوم شهر قندوز از وجود تروریستان پاکسازی شده است و این مناطق در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.

این در حالی است که سال گذشته نیز قندوز به دست طالبان افتاد و خسارات سنگین بر حکومت وارد شد و از آن به عنوان مهم‌ترین دست آورد طالبان و بدترین شکست حکومت و نیروهای امنیتی یاد می‌شود.

 

مطالب مرتبط