نزدیک به ۱۵ هزار بست در ادارات دولتی خالی است

مقامات حکومتی در نشست استجوابیه امروز مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که نزدیک به ۱۵ هزار بست در ادارات دولتی کشور خالی است.

نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی امروز شنبه در جلسه استجوابیه مجلس نمایندگان گفت از مجموع ۴۰۰ هزار بست دولتی، نزدیک به ۱۵ هزار آن خالی اند که حدود پنج در صد بست‌های دولتی را در بر می‌گیرد و این یک امر معمول است.

14569164_547181888820868_1945432197_n

وزیران کار و امور اجتماعی، معارف و صحت عامه و همچنان رییس اداره خدمات ملکی امروز شنبه به دلیل موجودیت بست‌های خالی در این وزارت خانه‌ها به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بودند که به استثنای نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، وزیران دیگر، نمایندگان خود را به مجلس فرستاده بودند.

نمایندگان مجلس می‌گویند که با وجود آمار بلند بیکاری در میان جوانان تحصیل کرده، موجودیت بست‌های خالی در ادارات دولتی قابل قبول نیست.

احمدمسعود توخی، رییس بخش خدمات ملکی کمیسیون اصلاحات اداری در این جلسه گفت: حدود سه ماه قبل، شمار بست‌های خالی بیش از ۲۵ هزار بست بود و وزارت‌های معارف و صحت عامه بلندترین آمار را در این میان داشتند.

مجلس نمایندگان به این وزارت‌خانه‌ها دو ماه فرصت داده بود تا روند استخدام بست‌های خالی را سرعت بخشند.

آقای توخی در نشست امروز تاکید کرده است که حالا ۱۴۶۵۴ بست خالی در ادارات دولتی کشور موجود است.

همچنان سید حمیدالله، معین مالی وزارت معارف کشور گفته است که این وزارت نزدیک به ۲۶۴ هزار بست خدمات ملکی دارد و از جمله ۱۲ هزار و ۸۹۹ بست خالی این وزارت بیش از ۹ هزار بست آن تکمیل شده و هنوز هم قریب ۴ هزار بست در این وزارت خالی است.

با این حال عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان با اشاره به آمار ارایه شده از بست‌های خالی گفته است که هنوز ۵۰ در صد استخدام بست‌های خالی انجام نشده است.

به باور آقای ابراهیمی این نشان دهنده عدم تعهد مسوولان امور است.

این آمار و ارقام در حالی نشر می‌شود که هزاران جوان تحصیل کرده از مشکل بیکاری رنج می‌برند و روزانه از ادرات دولتی و خصوصی، جویای کار می‌شوند.

 

مطالب مرتبط