برای نخستین بار؛ شعار مرگ برکرزی در کابل سر داده شد

برای نخستین بار؛ شماری از شرکت کنندگان در جلسه یادبود از سالروز ترور برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان، شعار مرگ بر کرزی سر دادند.

در این مراسم که در خیمه لویه جرگه برگزار شده بود شماری از سران پیشین مجاهدین به شمول عبدالرب رسول سیاف نیز سخنرانی کردند.

jkarzai
برای نخستین بار؛ شماری از شرکت کنندگان در جلسه یادبود از سالروز ترور برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان، شعار مرگ بر کرزی سر دادند.

حامد کرزی در این مراسم کسی را که شعار مرگ برکرزی سر داده بود به بغل گرفت و برای مدتی نیز جریان سخنرانی رسول سیاف قطع شد .

آقای کرزی در سخنانی بازهم بر موضع ضد امریکایی اش تاکید کرد و گفت که تفاوتی میان بمباران نیروهای امریکایی و روس ها نیست.

کرزی در واکنش به اعتراض یکی از شرکت کنندگان در این مراسم که شعار مرگ بر کرزی، سر داده بود، گفت:«آمریکا بسیار مرگ بر کرزی گفته و هر روز تبلیغات مرگ بر کرزی را می‌کند.»

حامد کرزی گفت که امروز دست خارجی در افغانستان به شدت نفرت‌پراکنی می‌کند.

به گفته آقای کرزی «همانطور که در دوران جهاد، ظلم شوروی را برمردم، خانواده و دهات (روستاهای) خود درست نمی‌دانستیم. بمباران آمریکا را نیز باید بر خانه‌های مردم خود نادرست بدانیم. مجاهد نمی‌تواند یک بمباری را نادرست بگوید و دیگری را تایید کند.»

آقای کرزی با اظهارات چند روز پیش خود نیز باعث سر و صداهایی شده بود.

او گفته بود که طالبان نیز افغان هستند و می توانند بر بخش هایی از کشور حاکمیت داشته باشند و نباید بمباران شوند.

در مراسم امروز، عبدالرب رسول سیاف، نیز با گلایه از کسانی که از مجاهدین افغانستان انتقاد می‌کنند، گفت که مجاهدین را همانند طالبان و تروریستان به عنوان ویران کنندگان این سرزمین دانستن جفای بزرگ به مجاهدین است.

کرزی کسی که شعار مرگ بر اورا داده بود را بغل کرد.
کرزی کسی که شعار مرگ بر اورا داده بود را بغل کرد.

او گفت که مجاهدین آزادگران افغانستان هستند نه ویران‌گران این کشور، او افزود که “جنایت بالاتر ازاین نیست که مجاهدین را جنایت‌کار بنامیم.”

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز در این مراسم سخنرانی کرد و با استقبال از امضای توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت وحدت ملی گفت که ازحدود ۲۳ سال تاکنون این کوشش وجود داشت که میان رهبران مجاهدین صلح شود.

مطالب مرتبط