مسعود: برای قانونی شدن نظام سیاسی دست به کار می‌شویم

احمد ولی مسعود یکی از چهرهای فعال سیاسی و برادر احمد شاه مسعود دیروز با برگزاری کنفرانس خبری گفته است در دوسال گذشته رهبران حکومت وحدت ملی مواد موافقتنامه‌ی این حکومت را علمی نتوانسته اند و ما تلاش داریم که برای قانونی شدن نظام دست به کار شویم.

14494822_883344835132344_6136446649602153521_n

آقای مسعود پیش از این در زمان جنجال‌های انتخابات طرح اجندی ملی را برای حل مشکلات کشور داده بود و نیز در مدت دوسال گذشته یکی از منتقدان جدی حکومت وحدت ملی بود.

آقای مسعود دیروز در کنفرانس خبری که دایر کرده بود گفته است:« دولت مکلف بود که طی مدت دو سال مفاد پنجگانۀ توافقنامه را که عبارت از اصلاحات انتخاباتی تا سرشماری نفوس، توزیع تذکرۀ الکترونیکی و ایجاد کمیسیون طرح تعدیل قانون اساسی و برگزاری لویه جرگۀ قانون اساسی را عملی می‌کرد با این طرزالعمل، بحران مشروعیت و قانونیت را پشت سرمی‌گذاشت و مردم افغانستان امروز شاهد مرحلۀ گذار موفقانه به دولت ملی، زعامت ملی و سیاست ملی می‌بودند». اما این حکومت در این مدت برای مشروعیت قانونی خود کاری نکرده است.

او مدیریت ضعیف و نداشتن سیاست ملی را از نقض‌های این حکومت مطرح کرده و گفته است که این نقایض باعث افزایش ناامنی، فقر و مهاجرت جوانان به خارج از کشور شده است.

آقای مسعود در این کنفرانس خبری اعلام کرده که با همکاری شخصیت‌ها و نیروهای سیاسی کشور  رایزنی‌ها و فراخوان ملی را برای گذر از وضعیت موجود انجام خواهد داد تا با همگرایی‌ ملی، نظام سیاسی تقویت شود.

مطالب مرتبط