اداره انکشافی آمریکا ۱۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

وزارت مالیه کشور اعلام کرده است که اداره انکشافی ایالات متحده آمریکا ۱۰۰ میلیون دالر را به افغانستان کمک می‌کند.

14483457_545267915678932_971949220_n

این وزارت عصر روز گذشته دوشنبه با نشر خبرنامه‌ای گفته است توافقنامه این همکاری میان وزارت مالیه و اداره انکشافی امریکا امضاء شده است.

وزارت مالیه گفته است که قرار است این کمک‌ها از طریق بودجه ملی روی زیربنا‌ها، بهبود سیستم اقتصادی، زراعت و سایر سکتورها طبق اولویت‌های حکومت به مصرف برسد.

این کمک ۱۰۰ میلیون دالری از جمله‌ای کمک تعهد شده ۸۰۰ میلیون دالری آمریکاست که قرار است در برنامه‌ی میثاق شهروندی به مصرف برسد.

اکلیل حکیمی حین امضای این توافقنامه گفت است:« حکومت افغانستان در زمینه اصلاحات در روشنایی اولویت‌ها و استراتیژی خودکفایی به تعهدات خود به موفقانه عمل نموده و تا حال ۳۰۰ میلیون دالر را از جمله کمک‌های تعهد شده ۸۰۰ میلیون دالری آمریکا بدست آورده است.»

در همین حال ویلیام همینک گفته است که با عملی شدن مشخصه‌های تعهد شده از جانب حکومت وحدت ملی، فساد در سیستم مالی افغانستان کاهش می‌یابد و آمریکا هفته‌ی آینده صد میلیون دالر را به صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌کند تا در بخش پروژه‌های بازسازی کشور هزینه شود.

این در حالی است که چند روز قبل موافقت‌نامه ۴۰۰ میلیون دالری میان حکومت افغانستان و بانک جهانی نیز در ارگ ریاست جمهوری امضا شد.

مطالب مرتبط