تظاهرات جنبش روشنایی به تعویق افتاد

جنبش روشنایی اعلام کرده است که تظاهرات ۶ میزان را تا روشن شدن نتایج مذاکرت به تعویق انداخته است.

14463777_544920869046970_1651168851_n

جنبش روشنایی عصر امروز دوشنبه با برگزاری کنفرانس خبری اعلام کرده است که بنا به درخواست نهادهای مدنی، دفتر سیاسی سازمان ملل متحد، کمیسیون مستقل حقوق بشر و اعلام آمادگی حکومت برای مذاکره، تصمیم گرفته که تظاهرات ۶ میزان را تا مشخص شدن نتایج مذاکرات به تعویق انداخته و با حکومت وحدت ملی، تحت نظارت مستقیم سازمان ملل متحد وارد گفتگو می‌شود.

این جنبش با نشر اعلامیه‌ی تاکید کرده است که هنوز هم داعیه اصلی آنها عبور لین برق ۵۰۰ کیلوولت از مسیر بامیان- میدان وردک و رعایت عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن است.

در اعلامیه تصریح شده است که دادخواهی برای شهدا و قربانیان فاجعه دوم اسد بخشی از مطالبات اصلی جنبش روشنایی است.

جنبش روشنایی تاکید کرده است که اگر مذاکرات به نتیجه‌ی مطلوب نرسد به مبارزات مدنی خود ادامه می‌دهد.

این تصمیم جنبش روشنایی بعد از آن اتخاذ شده که نهادهای جامعه مدنی، کمیسیون حقوق بشر و یوناما از سران جنبش روشنایی و حکومت خواسته بودند که تظاهرات را به تعویق بیاندازند و با حکومت وارد مذاکره  شوند.

حکومت وحدت ملی نیز شب گذشته با نشر اعلامیه‌ی آمادگی اش را برای مذاکره با جنبش روشنایی اعلام کرده است.

در همین حال گارنیزیون کابل با پخش خبرنامه‌ی به سران این جنبش روشنایی هشدار داده بود که از راه اندازی تجمع اعتراضی خود داری کنند در غیر آن صورت تمام مسوولیت‌های بعدی به دوش سازمان دهندگان تظاهرات است.

جنبش روشنایی برای انتقال لین برق ۵۰۰ کیلوولت از مسیر بامیان میدان وردک شکل گرفت و دو بار درکابل تظاهرات گسترده‌یی را به راه انداخته است.

در حمله انتحاری تظاهرات ۲ اسد حدود ۹۰ نفر از بین رفت و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط