ناکارگی نظامیان بین المللی باعث رشد تولید مواد مخدر در افغانستان شده است

الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در افغانستان امروز در کنفرانس پنج جانبه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است که ناکارگی نظامیان بین المللی در امر مبارزه با مواد مخدر باعث رشد تولید این مواد در افغانستان شده است.

e9538a81-f588-4da6-8def-f535f9f1ca94_cx0_cy2_cw87_mw1024_mh1024_s

این مقام روسی که در هفتمین نشست پنج جانبه مبارزه با مواد مخدر کشورهای آسیایی مرکزی( ایران، تاجکستان، روسیه، پاکستان و افغانستان) صحبت می‌کرد تصریح کرده است : «از نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد مساله مواد مخدر در افغانستان همچنان یک تهدید در برابر صلح و ثبات بین المللی است و بیکارگی نظامیان بین المللی در مبارزه با مواد مخدر یکی از عوامل این وضعیت است».

آقای مانتیتسکی گفته است که ارتباط تنگاتنگ قاچاق مواد مخدر و تمویل گروه‌های تروریستی نگران کننده است و کشت مواد مخدر در ولایت‌های شمالی افغانستان این نگرانی را افزایش می‌دهد.

به گفته‌ی آقای مانتیتسکی زرع مواد مخدر در شمال افغانستان باعث از بین بردن ثبات و امنیت در آسیایی مرکزی می‌شود.

سفیر روسیه تاکید کرده که مبارزه با مواد مخدر باید در اولویت همکاری‌های کشورهای آسیایی مرکزی باشد و باید بدانیم که حفاظت از آسایی مرکزی منوط به هماهنگی اقدامات این کشورها است.

این مقام روسی تعهد کرده است که کشورش به تعلیم و تربیه کادرها برای مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌دهد و امیدوار است که این اقدامات موثر باشند.

مانتیتسکی از نمایندگان کشورهای حاضر در نشست خواست تا کانال‌های تمویل تروریزم را مسدود کنند.

مطالب مرتبط