عبدالله و غنی در گشایش برنامه میثاق شهروندی: مشروعیت را از مردم گرفته ایم

رهبران حکومت وحدت ملی امروز در گشایش برنامه‌ی موسوم به میثاق شهروندی خطاب به منتقدان شان گفتند که مشروعیت شان را از مردم گرفته اند.

efd3ea00ef834ce783c938c2c43e6876_xl

برنامه‌ی میثاق شهروندی از سوی وزارت انکشاف دهات به ارزش بیش از یک میلیارد دالر، برای ده سال آینده طرح ریزی شده است که بودجه آن از سوی بانک جهانی و حکومت افغانستان پرداخت می‌شود.

اکلیل حکمی وزیر مالیه کشور در مراسم افتتاح این برنامه گفته است که بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دالر برای شروع این برنامه کمک کرده است.

قرار است این بودجه از طریق شوراهای محلی به مصرف برسد تا تمام ساحات کشور به خودکفایی برسند. برنامه میثاق شهروندی شامل خدمات بهداشتی، آموزش و پرورش، اعمار سرک، پل و پلچک و شبکه‌های آب رسانی است.

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور که امروز در مراسم افتتاح این برنامه در ارگ ریاست جمهوری سخن می‌گفت تاکید کرد که حکومت وحدت ملی از زمان ایجاد تاکنون گام‌های بزرگی برداشته و برنامه‌های بسیاری در حال اجرا ست.

آقای عبدالله در این نشست گفته است که حکومت وحدت ملی دست‌آوردهای زیادی دارد و زمینه ارائه خدمات را به مردم را فراهم کرده است.

رییس اجرائیه کشور در واکنش به ایجاد حکومت جدید گفت: « کسانی که تبصره می‌کنند که این‌ها [ رهبران حکومت وحدت ملی] بروند ما یک چیز دیگر [حکومت دیگر] را می‌سازیم، این یک خواب است».

همچنان اشرف غنی رییس جمهور کشور تاکید کرد: «من و رییس اجرایی دولت افغانستان بر اساس آرای مردم روی صحنه آمده ایم و افراد مدعی باید در انتخابات آینده شرکت کنند».

آقای غنی همچنان گفته  که در دو سال گذشته تمرکز حکومت وحدت ملی روی سیاست خارجی افغانستان بوده است و دشمنان کشور رو به انزوا هستند.

آقای عبدالله برنامه میثاق شهروندی را عمل به تعهدات دولت در برابر مردم خواند.

رهبران حکومت وحدت ملی از موفقیت گفتگوهای صلح با حزب اسلامی، و آغاز پروژه‌های زیربنایی مثل بند سلما، کاسا یک هزار، تاپی، خط اهن چین، امضای قرارداد ساخت تونل سالنگ، آغاز کار سرک گردن دیوال و سایر پروژه‌های داخلی را به عنوان دست آوردهای شان یادکردند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منتقدین حکومت وحدت ملی بر این نظر اند که میعاد قانونی این حکومت پایان یافته است.

مطالب مرتبط