بانک جهانی همکاری‌هایش با افغانستان را افزایش می‌دهد

معاون بانک جهانی روز گذشته در دیداری که با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور داشت بر افزایش و تداوم همکاری‌های بانک جهانی به افغانستان اطمینان داد.

14467069_544378545767869_290324670_o

بر بنیاد خبرنامه‌ی ارگ ریاست جمهوری این دیدار عصر روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفته است و کایل پیترز معاون بانک جهانی بر تداوم همکاری‌های بانک جهانی در بخش‌های مختلف اطمینان داده است.

آقای پیترز از تکمیل شدن برنامه‌ی میثاق شهروندی استقبال کرده و گفته است که ما از برنامه‌های حکومت وحدت ملی اعلام حمایت می‌کنیم و همکاری‌های خویش را نیز افزایش می‌دهیم.

رییس جمهور غنی از حمایت‌های بانک جهانی قدردانی کرده است و گفته است که تمرکز حکومت روی مردم مستضف است و تلاش می‌شود که برنامه‌ها دیزاین و تطبیق شود که مردم مستحق به گونه‌ی مستقیم از آنها سود ببرند.

رییس جمهور غنی تاکید کرده است که با عملی شدن برنامه‌ی میثاق شهروندی فاصله میان شهر و روستا از میان برداشه می‌شود.

آقای غنی همچنان بر نقش سکتور خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری تاکید کرده و نقش بانک جهانی را برای ظرفیت سازی در این راستا حیاتی خوانده است.

خبرنامه تصریح کرده است که رییس جمهور بر سرمایه گذاری در بخش سکتور زراعتی تاکید کرده و گفته است که سرمایه‌گزاری روی این بخش می‌تواند زندگی مردم مستضعف را بهبود بخشد.

معاون بانک جهانی در این دیدار تعهد کرده است که ما الویت‌ها را در افغانستان مدنظر می‌گیریم و بر اساس آن روی برنامه‌های کار می‌کنیم که زندگی مردم مستضعف و اقتصاد افغانستان را بهبود بخشد.

مطالب مرتبط