کمک بانک انکشاف آسیایی برای بازسازی تونل سالنگ

توماس پنیلا رییس بانک انکشاف آسیایی، برای بازسازی و موثریت تونل سالنگ قرارداد کمک بلاعوض به ارزش بیش از ۳۱ میلیون دالر را با اکلیل حکمی وزیر مالیه کشور امضاء کرد.

14469427_544026459136411_1976500885_n-1

این قرارداد به منظور بازسازی تونل سالنگ و مصونیت اموال مردم که به آسیایی مرکزی انتقال داده می‌شود امروز رسما به امضاء رسیده است.

اکلیل حکمی وزیر مالیه کشور تاکید کرده است « ساخت راه سالنگ بطور معیاری می‌تواند حیثیت پل را در وصل نمودن افغانستان با آسیای میانه و آسیای جنوبی ایفا نماید».

آقای حکیمی همچنان افزوده است که ساختن تونل سالنگ برای رشد اقتصادی و تجارتی کشورهای منطقه موثر واقع می‌شود.

توماس پنیلا رییس بانک انکشاف آسیایی در این نشست ساختن تونل سالنگ را در ارتباط ترانسپورتی منطقه موثر خوانده و  از ادامه‌ی کمک‌های این اداره برای سروی این پروژه اطمینان داده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت مالیه کشور، ۱۵ میلیون دالر این کمک از طرف کشور جاپان از طریق صندوق وجهی زیربنایی افغانستان پرداخت می‌شود. این صندوق در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شده است و هدف آن بهتر شدن زندگی مردم از طریق تطبیق پروژه‌های زیربنایی می‌باشد.

بانک انکشاف آسیایی تا حال در بخش‌های ساخت سرک‌، خط آهن و میدان‌ هوایی  مبلغ۲،۲ میلیارد دالر کمک را به افغانستان اختصاص داده است.

 

شاهراه سالنگ، شمال کشور را به جنوب افغانستان وصل می‌سازد و روزانه حدود ۵۰۰۰ وسایط ترانسپورتی از این مسیر عبور و مرور می‌کند.

مطالب مرتبط