سارنوالی منع خشونت علیه زنان در ۳۴ ولایت کشور ایجاد می‌شود

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، روز گذشته در نشستی که با زنان فعال در نهادهای مدنی داشته است از ایجاد سارنوالی منع خشونت علیه زنان در ۳۴ ولایت کشور خبر داده است.

4567

بر بنیاد خبرنامه‌ی که دفتر مطبوعاتی رییس جمهور منتشر کرده، این نشست در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده و رییس جمهور اعلام کرده است که برای مبارزه با خشونت علیه زنان و اقدام عملی برای محو آن، حکومت در تمام ولایات کشور سارنوالی منع خشونت علیه زنان را ایجاد می‌کند.

زنان اشتراک کننده در این نشست از حضور زنان در کابینه، معینیت‌ها و سفارت‌خانه‌ها استقبال کرده و گفته اند که سهم زنان در ادارات محلی کم‌رنگ است و صدای آنان در خارج از پایتخت کشور، شنیده نمی‌شود.

در بخش از خبرنامه آمده است که زنان اشتراک کننده در این نشست از رییس جمهور خواهان مجازات کسانی شده‌اند که عامل خشونت علیه زنان هستند.

بانوان در این نشست تاکید کرده اند که با وجود ناامنی‌ها و تهدیدات، آنها در تمام عرصه‌ها فعالانه حضور پیدا می‌کنند.

بر اساس خبرنامه‌ی ارگ ریاست جمهوری بانوان از پیشرفت گفتگوهای صلح استقبال کرده اند و اما از برخورد افراط‌گریان با حضور زنان در جامعه ابراز نگرانی نموده اند.

 

این بانوان تاکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند تاریخ به عقب برگردد و برای فعالیت زنان در جامعه محدودیت ایجاد شود.

رییس جمهور غنی از انسجام و هماهنگی بانوان قدر دانی کرده و بر حفظ آن نیز تاکید نموده است.

همچنان آقای غنی از این بانوان خواسته است که برای ایجاد فرهنگ حکومتداری سالم با دولت افغانستان همکاری نمایند تا فضای مناسب برای فعالیت تمام شهروندان افغانستان به ویژه زنان فراهم شود.

مطالب مرتبط