شماری از ترکتباران: دیگر از عبدالله عبدالله حمایت نمی کنیم

شماری از ترکتبارانی که در دوران مبارزات انتخاباتی با عبدالله عبدالله همکاری کرده اند می گویند که پس از این دیگر از تیم اصلاحات و همگرایی و عبدالله عبدالله حمایت سیاسی خویش را انجام نمی دهند.

سردار محمد رحمان اوغلی از اعضای گروهی که امروز در یک کنفرانس خبری در کابل مقاطعه شان را از تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرده می گوید که دیگر این تیم از دید شان، مشروعیت ندارد.

14344912_1023775527739476_3572151851362566544_n

به گفته او، اصلاحات و همگرایی متعهد شده بود که با شریک شدن در قدرت سهم ترکتبارانی که با این تیم همکاری کرده اند را نیز رعایت می کند اما این تعهد روی کاغذ باقی مانده است.

سردار محمد رحمان اوغلی از چهره های روشنفکر ترک تبار و نماینده پیشین پارلمان، عنایت الله شهرانی وزیر پیشین معادن و شماری از ترکتبارانی که از عبدالله عبدالله حمایت کرده بودند، در کنفرانس امروز حضور داشتند.

عبدالستار درزابی،سراج الدین صفری، سید فرخ شاه جناب و تعداد از سیاسیون دیگر از برگزارکنندگان این برنامه هستند.

آنان وضعیت کنونی را ناکارامد خوانده و اعلام کردند که ریاست اجرایی در قبال تعهدی که به آنان داشته بی وفایی کرده است.

این درحالی است که شماری از چهره های دیگر ترکتبار که در راس شان جنرال ملک از مخالفان اصلی جنرال دوستم در شمال کشور قرار دارد هنوز هم با عبدالله عبدالله همکاری می کنند.

تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله در شمال کشور بخصوص ولایت فاریاب مبارزات انتخاباتی سخت و نفس گیری را با حامیان داکتر غنی انجام داد اما بیشتر آرای ترکتباران صفحات شمال از آدرس جنرال دوستم به صندوق غنی ریخته شد.

ترکتباران حامی عبدالله عبدالله درحالی از ریاست اجرایی و عبدالله عبدالله انتقاد دارند که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز بارها از نداشتن صلاحیت در حکومت شکایت کرده است.

مطالب مرتبط