مجلس سنا: آمریکا به قربانیان حمله در ارزگان خون بها بدهد

نمایندگان مردم در مجلس سنای افغانستان می‌گویند آمریکا باید به خاطر حمله هوایی نیروهایش بر پوسته‌ی پولیس در ارزگان خون‌بها پرداخت کند.

تصویر مجلس سنا از آرشیف
تصویر مجلس سنا از آرشیف

اعضای مجلس سنا در نشست امروز شان، ضمن محکوم نمودن این حمله که منجر به کشته شدن ۸ پولیس در ارزگان شده بود گفتند که آمریکا باید به خانواده‌های قربانیان این حمله همانگونه که به شهروندان خود غرامت پرداخت می‌‎کند، خون‌بها بدهد.

نثار حارث یکتن از این نمایندگان گفت: «آنان (آمریکایی‌ها) باید همانند که به سربازان خود خون‌بها پرداخت می‌کنند به سربازان کشته شده‌یی افغان نیز خون‌بها بپردازند.»

وی تاکید کرد که وزارت دفاع افغانستان نباید در همچون موارد بی‌مسوولیتی کند و با اظهار تاسف ساده، از کنار چنین وقایع بگذرد.

نمایندگان مجلس سنا خواهان بررسی دقیق این قضیه شدند و تاکید کردند که هیچ کوتاهی در این مورد قابل قبول نیست.

محمد حسن هوتک یکی دیگر از اعضای مجلس سنا گفت که ۸ سرباز پولیس در ارزگان به شکل ظالمانه کشته شده‎اند و باید پرسیده شود که حملات هوایی چرا بدون هماهنگی صورت می‌گیرد.

وی افزود که آمریکا به سربازن کشورش که در پاکستان کشته شدند ۱.۵ میلیون دالر خون‌بها داده است و باید به سربازان افغان نیز این رقم پرداخت شود.

این اولین بار نیست که نیروهای آمریکایی سربازان افغان را مورد هدف حملات هوایی خود قرار داده اند، پیش از این نیز حوادث مشابه در ولایات مختلف کشور اتفاق افتاده است.

مطالب مرتبط