از افغانستان فلم «رفتن» به جایزه اسکار معرفی شد

فلم «رفتن»  از میان چهار فلم افغانستان برای اشتراک در جوایز سالانه اسکار معرفی شد.

oskar

فلم‌های گرگ« وبره» به کارگردانی شهر بانوسادات، «قصه‌های شب افغانستان» به کارگردانی رویا سادات و فلم «پرنده پرنده نبود» به کارگردانی میرویس آرش و فلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و جمشید محمودی برای اشتراک در شنواره اسکار معرفی شده بودند. اما فلم رفتن از نظر محتوا، کارگردانی، تکنیک وساختار نسبت به فلم‌های دیگر بیشترین امتیاز را از آن خود کرد در اسکار معرفی شد.

کاگردان این فلم نوید محمودی وجمشید محمودی دو برادر و فلم ساز افغانی در ایران می‌باشند که پیش از این، فلم «یک متر مکعب عشق» را نیز ساخته بودند.

در همین حال ابراهیم عارفی، رییس اداره« افغان فلم» گفته است که ساخت فلم توسط کارگردانان افغان در خارج کشور و معرفی فلم‌ها در جشنواره‌های مختلف درجریان سال‌های اخیر افزایش یافته است و راه را برای فلم سازان افغان باز کرده است.

در مراسم اسكار كه به صورت جشنواره برگزار نمی‌شود  بيش از 5000  داور فلم‌های معرفی شده را بررسی می‌کنند وتنديسی به نام اسكار را به برگزيدگان آن اعطا می‌كنند.

جوايز اسكار از مهم ‌ترين و پربيننده‌ترين مراسم اعطای جايزه فيلم در جهان بوده و طی هشت دهه که برگزار شده همواره مورد توجه علاقه‌مندان سينما قرار گرفته است.

اولين مراسم اعطای جوايز اسكار در ‌16 می ‌1929 در هتل روزولت هاليوود برگزار شد تا برترين‌های سال‌های ‌1927 و ‌1928را  برای فعاليت‌ چشم‌گير شان تقدیر کنند.

اكادمی اسكار‌5‌830  عضو دارد و هرساله آنها بخش‌های مختلف اين جايزه معتبر را انتخاب می‌كنند.

جایزه اسکار مجسمه طلايی نام اکادمی اسکار  بوده که بر روي يك پايه فلزی سیاه رنگ قرار دارد كه ‌34 سانتی ‌متر بلندی و ‌3/85 كيلوگرم وزن دارد تا پيش از برگزاري دوره هشتادم آن، مجموعا ‌2‌687 جايزه‌ اسكار اعطا شده و بيش از ‌290 بازيگر موفق به دريافت آن شده‌اند كه ‌141 تن از آنها زنده هستند.

مطالب مرتبط