اعتراض پناه جویان افغان درترکیه وارد هشتمین روز خود شد

به گزارش افق روز سه شنبه هفته قبل یک گروه 15 نفره پناهجویان افغان از شهر آدانا برای نشان دادن اعتراض شان در ارتباط با کم کاری های دوامدار دفتر کمیساریای شعبه ترکیه وارد آنکارا شدند.

 به تعقیب آنها گروه های کوچک دیگری از شهرهای دیگر ترکیه به جمع این گروه معترض پیوستند. امروز هشتمین روز اعتراض آنها است و تهدید کرده اند که اگر بی سرنوشتی آنها ادامه یابد و کار روی پرونده های آنها آغاز نشود دست به اعتصاب غذایی خواهند زد.

 این درحالی است که امروز یک گروه بزرگ معترض دیگر از شهر نیوشهیر و قهرمان ماراش وارد این شهر شده است. یکی از معترضین لحظات قبل گفته که تعداد ما هر لحظه افزایش می یابد و ما مصمم هستیم تا کار روی پرونده های ما آغاز نشود و جواب خویش را نگیریم به اعتراض خویش ادامه خواهیم داد.

 وی افزود گروه های کوچکی از شهرهای دیگر نیز به جمع آنها پیوسته و احتمال دارد گروه های دیگری نیز فردا به جمع آنها بپیوندد. تا حالا از شهرهای ارزنجان، قیصریه، آماسیا، اسکی شهیر و مرسین نیز آمادگی خویش را برای فردا اعلان کرده اند.

 کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد از سال 2012 به این سو، بررسی پرونده های پناهجویان افغان را در ترکیه به حالت تعلیق در آورده است.

 و از طرف دیگر از آغاز سال 2013 تا حالا ثبت نام پناهجویان افغان را متوقف کرده است و بارها اعلان کرده اند که ما دیگر مسئولیت پناهجویان تازه وارد را نخواهیم گرفت

مطالب مرتبط