رهبر طالبان در پیام عیدی خود تاکید بر تداوم جنگ در کشور نمود

ملاهبت الله رهبر طالبان در پیام عیدی خویش، طالبان را دعوت به جنگ کرده و خطاب به کشورهای اسلامی ادعا کرده که جنگ طالبان در افغانستان خلاف شریعت اسلامی نیست.

13239052_473251582868403_6215765243171510006_n-1

ملاهبت الله در پیام عیدی خود به مناسب عید قربان خطاب به طالبان گفته است که افراد جدید را به این گروه جذب کند و این ضرورت همانند تبعلیغات برای این گروه با اهمیت است.

ملاهبت الله گفته است از رهبران پیشین این گروه تبعیت می‌کند و راه آنها را ادامه می‌دهد.

ملا هبت الله در این پیام خطاب به کشورهای اسلامی ادعا کرده که جنگ این گروه در افغانستان خلاف شریعت اسلامی نیست و گفته است: « این جهاد و مبارزۀ ما ادامه دارد و… کشورهای اسلامی و مردم آزاد جهان باید بر اساس وجیبۀ خود از این داعیۀ برحق ما حمایت کرده و در پشتی‌بانی از مردم ما مسؤولیتی که متوجه‌شان است، آن را ادا کنند».

ملاهبت الله بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور که چندماه پیش در حمله‌ای هوایی هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در پاکستان کشته شد، از طرف شورای رهبری این گروه در پاکستان به عنوان رهبر طالبان معرفی شد.

انتظار این بود که ملاهبت الله بتواند تغییری در شیوه و منش گروه طالبان به وجود آورد.

اما از چندماه که از مسوولیت او در رهبری طالبان گذشته ثابت شده که در تندروی و دامن زدن به جنگ در کشور کمتر از رهبران پیشین این گروه نیست.

ملاهبت الله درحالی پیروان خود را به تداوم جنگ در کشور دعوت کرده است که روحانیون مذهبی و حتا مفتی‌های مشور اسلامی عمل طالبان را که از طریق انتحاری و انفجار می‌خواهد به اهداف شان برسند را خلاف ارزشهای اسلامی می‌دانند.

مطالب مرتبط