انفجار تروریستی در پاکستان بیش از ۳۴ کشته و زخمی برجای گذاشت

درپی انفجار تروریستی روز جمعه در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، چهار نفر کشته و۳۰ نفر زخمی شدند.

وزیر صحت عامه ایالت سند پاکستان گفت: شمار تلفات انفجار تروریستی روز جمعه در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان به چهار کشته افزایش یافت.

به گزارش افق، دکتر ˈصغیر احمدˈ درگفت وگو با خبرنگاران در کراچی افزود: اجساد قربانیان به مرکزطب عدلی این شهر منتقل شده و از میان۳۰ زخمی انفجار امروز (جمعه ) ؛ وضعیت پنج نفر از آنان از سوی پزشکان وخیم اعلام شده است.

ˈاقبال محمودˈ فرمانده پلیس ایالت سند پاکستان نیز اعلام کرد: این انفجار در نزدیکی یک مسجد در خیابان ˈدهلی کالونیˈ حوالی فاز چهار منطقه ˈدیفنسˈ این شهر در پی انفجار بمب جاسازی شده از سوی تروریست ها در یک سه چرخ عمومی (ریکشا) صورت گرفت.

وی با اشاره به نزدیکی محل انفجار به یک حسینه متعلق به شیعیان (امام بارگاه)؛ افزود: به نظر می رسد تروریست ها بدنبال هدف قرار دادن مرکز مذهبی متعلق به شیعیان بوده اند.

ˈراجا عمر خطابˈ مسوول آژانس تحقیقات جنایی پاکستان (CID) گفته است که تروریست ها در این انفجار از حدود هشت تا ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره استفاده کرده اند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: صدای این انفجار تا شعاع پنج کیلومتری شنیده شده است و شدت آن باعث شد تا به ده ها موتر پارک شده در اطراف محل حادثه آسیب وارد آید.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و سید ˈقائم علی شاهˈ سروزیر ایالت سند پاکستان انفجار روز جمعه در شهر کراچی را بشدت محکوم کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز یک عامل انتحاری در مرکز قدیمی بازار سبزیجات شهر کراچی جلیقه خود را منفجر و منجر به جان باختن چهار نفر از جمله یک افسر ارشد پلیس و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر شد.

مسوولیت این انفجار را شبه نظامیان گروه غیرقانونی تحریک طالبان مستقر در منطقه قبیله ˈمهمندˈ در شمال غرب پاکستان بر عهده گرفتند.

مطالب مرتبط