رحمت الله نبیل: اشرف غنی استعفا کند یا از مداخلات بی‌جا دست بر دارد

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید که مداخله بی‌جای رییس جمهور غنی در امور نهادهای حکومتی بحران را در کشور بیشتر کرده و رییس جمهور یا از این گونه مداخله دست بردارد و یا استعفا کند.

nabil-nds-6

آقای نبیل این گفته‌ را پس از حمله انتحاری در نزدیکی دفترش در شهرنوکابل در گفتگو با طلوع نیوز، بیان کرده است.

او در این گفتگو اظهار داشته که مداخله‌های بیجای رییس جمهور در امور نهادهای حکومتی، طالبان و هراس افگنان را جرئت بیشتر داده که علیه حکومت اقدام کنند.

به باور آقای نبیل رییس جمهور یا دست از این مداخلات بیجا بکشد و یا از مقام‌اش استعفا کند.

او همچنان می‌گوید: «رهبری نادرست و مداخله‌های بی‌جای رییس‌جمهورغنی در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حتا اجتماعی سبب شده‌اند که ما به سوی یک بن‌بست استراتیژیک برویم و این کار باعت نامیدی میان مردم شده‌است.»

رییس پیشین امنیت ملی همچنان گفته است رهبران حکومت وحدت ملی برای امتیازگیری و تغصیف شان وحدت ملی را قربانی کرده اند و باید هردوی شان اعتراف کنند که در رهبری نظام ناکام شده اند.

آقای نبیل گفته است هدف حمله‌ی انتحاری طالبان که دوشنبه شب بر دفتر موسسه پاملرنه انجام شد، دفتر او بود و طالبان در پیامی بعد از این حمله این موضوع را مطرح کرده‌اند.

گفته‌های رییس پیشین امنیت ملی از سوی سخنگویان حکومت رد شده است.

این درحالی است که مقام‌های حکومت،حامدکرزی، آقای نبیل و چهره‌های شریک در کابینه او را متهم به مخالفت با حکومت وحدت ملی می‌نماید.

آقای نبیل در حکومت حامدکرزی رییس امنیت ملی بود و تا سال گذشته نیز در این پست کار می‌کرد. در ماه عقرب سال گذشته استفا کرد و دلیل آن را نیز مداخلات غیر مسوولانه گفته بود.

 

مطالب مرتبط