وزارت داخله پاکستان در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد

وزارت داخله پاکستان اعلام کرده است که بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی این کشور، بیش از ۲۵ تروریست از خاک افغانستان وارد این کشور شده اند.

پولیس-پاکستان

اکسپرس نیوز رسانه‌ای پاکستانی، به نقل از مقامات وزارت داخله این کشور نگاشته است که ایالت‌های «گلگت بلتستان» و «کشمیر آزاد» مراکز اطلاعاتی و امنیتی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

بر بنیاد گزارش نهادهای اطلاعاتی پاکستان، بیش از 25 تروریست از خاک افغانستان برای انجام عملیاتهای تروریستی وارد خاک این کشور شده‌اند و وزارت داخله پاکستان مسئولان ایالت‌های گلگت بلتستان و کشمیر آزاد را دربرابر این تهدید آگاه کرده‌ است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان نیز ناامنی در مرز مشترک میان دو کشور خبر داده است‫.

چندی قبل نیز مقامات امنیتی پاکستان اعلام کردند که تروریست‌ها از خاک افغانستان به پاسگاه پولیس این کشور در منطقه «منگور سر» در کرم ایجنسی حمله کردند‫.

همچنین برخی از مقامات پاکستانی پیش از این نیز، در مناطق قبایلی در مرزی این کشور با افغانستان به ویژه به منطقه پاراچنار هشدار داده بودند که به دلیل افزایش تهدیدات داعش و تحریک طالبان این کشور در حالت آماده باش قرار باشند.

مقامات امنیتی پاکستان مردم پاراچنار را در حالی نسبت به تهدیدات داعش و تحریک طالبان هشدار داده اند که این منطقه‌ی شیعه نشین، مدت پنج سال توسط تحریک طالبان پاکستان در محاصره بود‫.

مطالب مرتبط