رییس جمهور ازبیکستان در سن ۸۷ سالگی درگذشت

 سه منبع دیپلماتیک اعلام کردند اسلام کریم اف، رئیس جمهور ازبیکستان، که از روز یک شنبه ۲۸ اوگوست در بستر بیماری به سر می برد، بر اثر سکته مغزی درگذشته است.

اسلام کریموف رییس جمهور ازبکستان
اسلام کریموف رییس جمهور ازبکستان
به گزارش افق به نقل از  روزنامه نگاه نو روسیه ٬دولت ازبیکستان روز جمعه اعلام کرده بود اسلام کریم‌اف، رئیس جمهور این کشور که دچار سکته مغزی شده بود، در شرایط جسمانی بحرانی قرار دارد.
خبرگزاری رویترز نیز از قول سه منبع دیپلوماتیک نوشته است که اسلام کریم اف رییس جمهور ازبکستان پس از ۶ روز در بستر بیمار در گذشته است.
 مقامات ازبکستان در بیانیه ای که امروز در سایت رسمی دولت منتشر شد، اعلام کردند: « هموطنان عزیز، با قلبی آکنده از اندوه به اطلاع شما می رسانیم که شرایط جسمانی رئیس جمهور به شدت وخیم شده و به گفته پزشکان وی در شرایط بحرانی قرار دارد.»
 اسلام کریم اف، از سال 1989 در قدرت بوده و از سال 1991  رئیس جمهور ازبیکستان بود. او در آخرین انتخابات با بیش از نود درصد رای، در انتخابات پیروز و برای یک دوره پنج ساله دیگر رئیس جمهور این کشور شد.
از سوی دیگر مقام های دولت ازبیکستان تاکنون به صورت رسمی مرگ اسلام کریموف را تایید و یا رد نکرده اند.
هچنان دیمیتری پیسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده که روسیه هیچگونه مکتوبی رسمی از مرگ اسلام کریم اف رییس جمهور ازبیکستان دریافت نکرده است.

مطالب مرتبط