جنرال دوستم: رییس جمهور نسبت به من بی‌اعتماد است

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهور می‌گوید، محمد اشرف غنی رییس جمهور نسبت به او اعتماد ندارد.

141984554953

درویدیویی که در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک توسط یکی از مسوولان دفتر او منتشرشده، معاون اول ریاست جمهوری در جمع هوادارانش از رییس جمهور اشرف غنی انتقاد کرده و می‌گوید که به کارکرد او باور ندارد و از برنامه‌هایش حمایت نمی‌کند.

جنرال دوستم می‌گوید کنگره حزب جنبش ملی را که تا چهل روز دیگر برگزار می‌کند.

تاکنون جنرال دوستم چندین بار است که از محدود شدن صلاحیت‌هایش اعتراض کرده است.

او پیش از این گفته بود که رییس جمهور به وعده‌هایش عمل نکرده و وقتی که به خارج از کشور می‌رود صلاحیت‌ها را به او که معاون اول ریاست جمهوری است نمی‌دهد.

آقای دوستم چندماه پیش نیز در یک همایشی در میان هوادارانش از رییس جمهور انتقاد کرده بود و بعد محمد اشرف غنی با او دیدار کرد و تعدادی از افرادش در پست‌های دولتی مقرر شد. پس از آن انتقادهای جنرال دوستم فروکش کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری در حالی بار دیگر از نادیده گرفتن اش توسط رییس جمهور شکایت کرده که عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز چند هفته پیش گفته بود که رییس جمهور با او در امور حکومتداری مشوره نمی‌کند و تاکنون در عملی کردن توافقنامه‌ی حکومت وحدت ملی، اصلاحات انتخاباتی و توزیع تذکره‌های برقی کوتاهی کرده است.

برای حل این اختلاف تاکنون چهارنشست میان عبدالله و اشرف غنی برگزار شده است و آنها برای تطبیق مواد موافقتنامه به نتایجی رسیده اند.

مطالب مرتبط