پناهجویان افغان در واکنش به اخراج آن‌ها از آلمان تظاهرات کردند

پناهجویان افغان در آلمان نسبت به توافق کشورهای افغانستان و آلمان مبنی بر خروج پناهجویان افغان از این کشور، در چند شهر آلمان تظاهرات کردند.

3471

افغان‌های معترض در شهرهای «بوخوم» ، «ارنزبرگ» مبنی بر اخراج اجباری پناهدگان افغان از آلمان در توافق با دولت افغانستان اعتراض کردند.

چندی قبل نصیر احمد اندیشه معاون وزارت امور خارجه افغانستان گفته بود دولت افغانستان و آلمان طی یک توافق دو جانبه هر هفته تعدادی مشخصی از پناهجویان افغان را به کشور باز می‌گردانند

بر اساس این توافق میان دو کشور، روزانه تعداد 50 پناهجوی افغان که در آلمان مورد پذیرش قرار نگرفتند از این کشور اخراج می‌شوند.

تظاهرات کنندگان و پناهندگان افغانستان در این تظاهرات ضمن مخالفت با این تصمیم، نسبت به سیاست‌های رهبران حکومت وحدت ملی اعتراض کردند.

آقای اندیشه  گفته است تصمیم اخراج آن‌عده از افغانان که کشور آلمان آن‌ها مورد پذیرش قرار نداده است در نشست بررسی وضعیت پناهجویان افغان در کشور های اروپایی گرفته شده است.

چندی قبل آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان نیز اعلام کرده بود که این کشور در هماهنگی با دولت افغانستان مهاجران افغان‌ را اخراج می‌کند.

در پی این تصمیم اعضای مجلس سنا افغانستان با انتقاد تند از اظهارات نخست وزیر آلمان تاکید کردند که آلمان باید در خصوص اخراج مهاجرین افغانستانی از آلمان تجدید نظر کند.

مطالب مرتبط