رییس جمهور: حمله بر نهادهای علمی دشمنی با پیشرفت کشور است

دفتر ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است رییس جمهور غنی حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان را محکوم کرد و آن را دشمنی با پیشرفت و ترقی کشور دانسته است.

141101124542_ashraf_ghani_512x288_ap

محمد اشرف غنی گفته است: تروریست‌ها با حمله بر نهادهای آموزشی، افراد ملکی و تخریب پایه‌های برق می‌خواهند که مانع رشد و ترقی کشور شوند و آنها باید بدانند که مردم راهی را که انتخاب کرده اند ادامه می‌دهند.

در این اعلامیه رییس جمهور از تلاش نیروهای امنیتی برای مهار حمله مهاجمان تقدیر کرده و با خانواده قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز همدردی نموده است.

درحمله مهاجمان انتحاری بر دانشگاه امریکایی که شام روز گذشته انجام شد 13 تن به شمول هفت دانشجو جان باختند و 43 تن به شمول 35 دانشجو و نه پولیس زخمی گردیدند.

عملیات نیروهای امنیتی برای نجات دانشجویان‌گیر مانده در داخل این دانشگاه، تا ساعت چهار صبح امروز ادامه داشت و با از پا در آمدن مهاجمان انتحاری پایان یافت.

زخمی‌های این حادثه به شفاخانه انتقال شده اند و رییس جمهور از آنها  عیادت کرده است.

تاکنون مسوولیت این حمله انتحاری را کسی و یا گروهی به عهده نگرفته است.

حمله مهاجمان انتحاری بر دانشگاه امریکایی دومین رویداد امنیتی است که از جریان هفته گذشته تاکنون رخ داده است. در هفته گذشته دو استاد خارجی این دانشگاه توسط افراد مسلح ربوده شدند و تاکنون از سرنوشت آنها خبری نیست.

مطالب مرتبط