اتلتيکو مادريد-چلسي؛ بازگشت مورينيو به مادريد

به گزارش افق دور رفت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام يک ديدار آغاز مي‌شود که در آن اتلتيکو مادريد در ورزشگاه ويسنته کالدرون از چلسي پذيرايي مي‌کند.

اتلتيکو مادريد با هدايت ديگو سيمئونه آرژانتيني فصل رويايي را پشت سر مي‌گذارد و در حالي در صدر جدول رده‌بندي ليگا قرار دارد که در آغاز فصل کمتر کسي با وجود دو تيم پرستاره رئال مادريد و بارسلونا شانسي براي اين تيم قائل بود. اتلتيکو مادريد در آغاز هفته سي و چهارم ليگا با دو گل الچه را از پيش رو برداشت تا يک گام ديگر به کسب عنوان قهرماني نزديک‌تر شود و جايگاه خود را در صدر جدول رده‌بندي تثبيت کند.

اتلتيکو مادريد با پشت سر گذاشتن تيم پرستاره اما در حال افول بارسلونا به نيمه‌نهايي راه يافت. شاگردان سيمئونه موفق شدند در ديدار رفت يک چهارم نهايي بارسلونا را با نتيجه يک بر يک در نوکمپ متوقف کنند تا کار آنها در ويسنته کالدرون راحت شود. آنها در ديدار برگشت هم با ارائه يک بازي خوب و منطقي آبي – اناري‌ها را با يک گل شکست دادند تا صعود خود را به نيمه نهايي مسجل کنند و اين تيم در آستانه يک موفقيت ديگر با ديگو سيمئونه قرار گيرد.

اما چلسي تيم قدرتمند و پرستاره پاري سن ژرمن را از پيش رو برداشت. شاگردان آقاي خاص در ديدار رفت يک چهارم نهايي در فرانسه ضعيف ظاهر شدند و با نتيجه سه بر يک تن به شکست دادند تا کار اين تيم براي صعود به نيمه نهايي سخت شود اما آبي‌پوشان لندن در ديدار برگشت با دو گل به پيروزي رسيدند تا پاي به نيمه‌نهايي معتبرترين رقابت باشگاهي بگذارند.

بازيکنان چلسي بر خلاف اتلتيکو مادريد در شرايط روحي بدي پاي به ديدار سه‌شنبه شب مي گذارند،؛ چرا که شاگردان آقاي خاص در هفته سي‌وپنجم ليگ جزيره در ميان ناباوري همگان با نتيجه دو بر يک برابر تيم قعرنشين ساندرلند تن به شکست دادند تا نخستين شکست چلسي با مورينيو در رقابت‌هاي ليگ برتر در استمفوردبريج رقم بخورد و شانس اين تيم براي کسب عنوان قهرماني بسيار کم شود.

اين ديدار براي يک بازيکن از جذابيت زيادي برخوردار است و او فرناندو تورس، مهاجم اسپانيايي چلسي است. تورس در اتلتيکو مادريد بود که نامي براي خود دست و پا و خود را به عنوان مهاجمي گلزن و موقعيت شناس معرفي کرد. نکته جالب اين که تورس با ديگو سيمئونه سرمربي اتلتيکو مادريد در ويسنته کالدرون همبازي بود و حتي بازوبند کاپيتاني را هم در مقطعي با وجود سيمئونه باتجربه به بازو بست. بازگشت تورس به ويسنته کالدرون مي‌تواند لحظات رمانتيکي را به‌وجود آورد؛ ورزشگاهي که براي نخستين بار لقب ال‌نينو را به تورس داد. البته احتمال دارد که اين او در اين ديدار بازي نکند؛ چرا که از دوران اوج خود بسيار دور است.

اين ديدار براي يک بازيکن ديگر هم مي‌تواند جذاب باشد و آن کورتوآ سنگربان بلژيکي اتلتيکو مادريد است. کورتوآ با چلسي قرارداد دارد اما چند سالي است که به صورت قرضي در مادريد بازي مي‌کند. او در اين چند سال حضورش در اتلتيکو مادريد به ويژه در فصل جاري نمايش بسيار خوبي داشته است و توجه چند تيم سرشناس اروپايي را جلب کرده است. او حتي ستايش ژوزه مورينيو سرمربي کنوني چلسي را هم برانگيخته است. پيش از اين باشگاه چلسي اعلام کرد که کورتوآ نمي‌تواند در ديدار حساس سه شنبه شب به ميدان رود چرا که او بازيکن چلسي است و اتلتيکو مادريد بايد براي استفاده از او 5 ميليون يورو به باشگاه چلسي بدهد اما اتحاديه فوتبال اروپا اعلام کرد که کورتوآ بدون هيچ مشکلي مي‌تواند برابر چلسي به ميدان رود؛ بدون آن که اتلتيکو مادريد مجبور به پرداخت مبلغي شود.

دو تيم اتلتيکو مادريد و چلسي دو سال پيش در سوپر جام اروپا برابر هم به ميدان رفتند که در آن ديدار اتلتيکو مادريد چلسي را تحقير کرد و با نتيجه سه بر يک به پيروزي رسيد البته در آن ديدار هدايت چلسي را ژوزه مورينيو برعهده نداشت.

چلسي در حالي برابر اتلتيکو مادريد به ميدان مي‌رود که ژوزه مورينيو سرمربي اين تيم بارها در ورزشگاه ويسنته کالدرون با رئال مادريد به مصاف اتلتيکو مادريد است. مورينيو چهار بار با رئال برابر اتلتيکو ديگو سيمئونه صف آرايي کرده است که سه بار پيروز و تنها يک بار طعم شکست را چشيده است. آخرين رويارويي دو تيم در فينال جام حذفي سال گذشته بود که آتلتيکو توانست رئال‌مادريد را شکست دهد و اين بازي مي‌تواند فرصتي باشد تا مورينيو از سيمئونه انتقام بگيرد.

ديگو سيمئونه بارها در مصاحبه‌هاي خود به ستايش از مورينيو پرداخته و او را مربي بزرگ و صاحب سبک دانسته است. او حتي اعتراف کرده است که وقتي مورينيو هدايت اينتر را برعهده داشته سرتمرين اين تيم مي‌رفت تا نحو تمرين دهي مورينيو را از نزديک نگاه کند.

بزرگترين نگراني چلسي در ديدار برابر اتلتيکو مادريد وضعيت آسيب ديدگي ادن هازارد جناح بلژيکي اين تيم است. هازارد در ديدار رفت برابر پاري سن ژرمن آسيب ديد و از بازي بيرون رفت. او تا الان نتوانسته است به ترکيب تيمش برگردد و حضورش در ديدار برابر اتلتيکو مادريد در هاله‌اي از ابهام است. اما خبر خوش براي اتلتيکو مادريد رهايي ديگو کاستا مهاجم برزيلي تبار اين تيم از دوران آسيب ديدگي است. کاستا در ديدار اتلتيکو مادريد برابر الچه هم به ميدان رفت و گل دوم تيمش را در دقايق پاياني از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.

کاستا در فصل جاري بازيهاي بسيار خوبي را براي اتلتيکو مادريد به نمايش گذاشته و جاي خالي فالکائو را پرکرده است. عملکرد خوب او در اتلتيکو مادريد باعث شده است تا چند تيم سرشناس اروپايي به دنبال جذب او باشند. يکي از تيم‌هاي که به طور جدي به دنبال جذب کاستا است همين تيم چلسي است البته شايد خبر علاقه چلسي به کاستا از همان جنجال‌هاي رسانه‌اي ژوزه مورينيو باشد که اتفاق جديدي براي او به شمار نمي آيد.

بازي سه شنبه شب از جذابيت بسيار بالايي برخوردار است. از يک طرف مورينيو با چلسي مي خواهد سومين فينال خود در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه کند و با قهرماني در اين رقابت‌ها نخستين مربي باشد که با سه تيم متفاوت قهرماني در اين رقابت ها را به دست آورد از طرف ديگر هم اتلتيکو مادريد با مربي جوان و پرانرژي خود در پي آن است که نخستين قهرماني خود را در ليگ قهرمانان اروپا کسب کند.

مطالب مرتبط