شورای امنیت: پاکستان باید اسنادش را برای مبارزه با تروریسم نشان دهد

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان، خواستار ارایه اسناد پاکستان برای مبارزه با تروریزم شد.

791147

به گفته او، پاکستان ادعا دارد با تروریزم مبارزه کرده است، اما باید شواهدی را در این زمینه پیشکش کند تا ثابت شود که راست می‌گوید.

‌حنیف اتمر به رادیو آزادی گفته است : «ما مرتکبین حملات خونین در پاکستان به شمول حمله‌ی سال ۲۰۱۴ بر یک مکتب نظامی در پشاور را دستگیر کردیم و به مقامات پاکستانی هم اجازه دادیم از این افراد تحقیقات کنند. ولی پاکستان تا حال علیه شورای کویته و شبکه‌ی حقانی اقدامی نکرده ‌است.»

او گفت: «فردی به نام مفتی خالد را که کودکان پاکستانی را در پشاور کُشت، دستگیر کردیم. آن‌ها را خواستیم که از وی تحقیقات کنند. به آن‌ها گفتیم این فردی بود که شما در مدارس‌تان پرورش داده و بالایش مصرف کرده بودید و حال اطفال شما را کشت. از آن‌ها سؤال کردیم که بفرمایید به ما یک نفر از شبکه حقانی و شورای کویته را نشان دهید که اولاد ما را کشته باشد و شما دستگیرش کرده باشید.»

او با اشاره به کشته شدن حافظ سعید، رهبر داعش در افغانستان که پیش از این عضو تحریک طالبان پاکستانی بوده گفت که تا کنون 12 رهبر این گروه کشته شده‌اند.

او گفت که متأسفانه اگر داعش در پاکستان پناه گاه داشته باشد و حمایت مالی شود، مشکلات حل نخواهد شد.

حنیف اتمر در این حال از پاکستان خواستار اسناد مبارزه با تروریزم شده است که براساس گزارش‌ها، بیشتر رهبران شورشی افغانستان در خاک این کشور به سر می‌برند.

پیش از این نیز سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته بود که رهبران طالبان با خانواده‌های‌شان در این کشور به سر می‌برند.

 

مطالب مرتبط