بیست و شش زخمی حادثه 2 اسد برای تداوی به هند برده شدند

جنبش روشنایی اعلام کرده است که 26 تن از زخمی‌های تظاهرات 2 اسد در میدان دهمزنگ کابل که از در حمله انتحاری زخمی شده بودند، صبح امروز از طریق هوا به هند فرستاده شدند.

14045754_1639678573009320_321664641538485171_n

پیش از این نیز ده زخمی این حادثه، به هند انتقال شده بودند.

قرار است 25 زخمی دیگر نیز در روزهای آینده برای تداوی به هند برده شوند.

این زخمی‌ها توسط اعضای فعال جنبش روشنایی و  با هزینه کمک‌های که برای معالجه آنها جمع آوری شده، تداوی می‌شوند.

عنایت حفیظ، یکی از فعالان جنبش روشنایی که همراه با این زخمی‌ها، به هندوستان سفر کرده گفته است: زخمی های که تاکنون به این کشور رسیده در شفاخانه‌ی به نام «سمارت مکس» در شهر دهلی تحت تداوی قرار گرفته اند.

این زخمی‌ها درحالی امروز  برای تداوی عازم هندوستان شدند که امیر محمد رحیمی یکی از زخمی‌هایی که دقایق پس زخمی شدن خود، نُماد پیروزی و پایداری را با دستانش نشان داده بود و نیز در کنفرانس خبری جنبش روشنایی پس از حادثه دوم اسد شرکت کرده بود، عصر دیروز در کابل درگذشت.

امیر محمد رحیمی از شفاخانه مرخص شده بود اما دو روز پیش دوباره حالش بد شده بود و به شفاخانه رایل در شهر نو کابل بستری شده بود.

داوود ناجی یکی از فعالان جنبش روشنایی گفته است که پاسپورت امیر محمد رحیمی آماده شده و بود قرار بود که امروز با زخمی‌های دیگر به هند برود اما دیروز در شفاخانه رایل در شهرنو در گذشت.

پیکر امیر محمد  پیش از چاشت امروز  با اشتراک ده ها تن از غرب کابل تشیع شد و در تپه‌ی شهدای جنبش روشنایی در این محل، به خاک سپرده شد.

امیر محمد رحیمی در نشست خبر جنبش روشنایی، که دیروز درگذشت و پیکرش با اشتراک ده ها پس از تشیع در تپه موسوم به شهدای جنبش روشنایی به خاک سپرده شد.
تصویر امیر محمد رحیمی در نشست خبری جنبش روشنایی، رحیمی دیروز درگذشت و پیکرش امروز با اشتراک ده ها تن پس از تشیع در تپه‌ی موسوم به شهدای جنبش روشنایی در غرب کابل به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط