حمایت اتحادیه اروپا از تطبیق موافقت‌‎نامه حکومت وحدت ملی در افغانستان

سفیر اتحادیه اروپا در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، از موضع گیری او، مبنی بر تطبیق موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی حمایت کرده است.

13912789_1792933487584800_1895855999744634015_n

در خبرنامه‌ای که ازسوی ریاست اجرایی منتشر شده گفته شده که سفیر و هیات نمایندگی اتحادیه اروپا امروز با آقای عبدالله  دیدار کرده و دو طرف در مورد تحولات اخیر سیاسی در کشور صحبت کرده اند.

رییس اجراییه از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان قدر دانی کرده است.

در این خبرنامه گفته شده که آقای میلین سفیر اتحادیه اروپا از موقف داکتر عبدالله مبنی بر تطبیق مواد موافقت‌نامه حکومت وحدت تاکید کرده است.

این درحالی است که نماینده سازمان ملل نیز با داکتر عبدالله دیدار کرده و دو طرف در مورد توافق‌نامه حکومت وحدت ملی صحبت کرده و تطبیق آن را برای تامین ثبات در افغانستان مهم دانسته اند.

آقای عبدالله به روز پنجشنه در سخنرانی خویش از رییس جمهور اشرف غنی انتقاد کرد که در زمینه‌ی تطبیق توافق‌نامه حکومت وحدت ملی، اصلاحات در حکومت و توزیع تذکره‌های برقی جدی عمل نکرده و حتا در جریان سه ماه گذشته با او در امور حکومتداری صحبت نکرده است.

محمد اشرف غنی امروز در سخنرانی خویش به مناسبت افتتاح پارلمان جوانان تاکید بر حمایت از حکومت کرد و جلب این حمایت را وظیفه‌ی مسوولان دولتی دانست.

مطالب مرتبط