رییس جمهوری: جوانان باید از حکومت حمایت کنند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز یکشنبه، در مراسم گشایش پارلمان جوانان، از جوانان به عنوان «نسل وصل» یاد کرد و گفت که جوانان و مردم باید از از حکومت حمایت کنند.

اشرف غنی

رییس جمهوری در سخنرانی خویش در این مراسم گفت که نسل جوان «نسل وصل» است و افزود؛ جوانان تجربه مهاجرت و تبعیض را دارند و خواهان وحدت اند و با اطمنیان به سوی آینده گام بر می‌دارند.

اشرف غنی همچنان یادآوری کرد که رییس جمهور، از زمانی که به کرسی ریاست جمهوری می‌نشیند باید احساسات شخصی خود را ابراز نکند و ماحول خود را بشناسد.

او تاکید کرد که رهبری، نمایندگی پاسخ‌گو، می‌خواهد.

او با بیان دو ضرب المثل از زبان پشتو تاکید بر اجماع و حمایت رهبران سیاسی از حکومت کرد و در قسمت دیگر سخنرانی خویش حمایت مردم  را شرط کامیابی زمام‌داران و مسوولان حکومت دانست.

این درحالی است که روز پنج‌شنه عبدالله عبدالله رییس اجراییه در سخنان خویش به مناسبت روز جوانان گفته بود که رییس جمهور در سه ماه گذشته با او در امور حکومت‌داری صحبت نکرده است.

او غنی را متهم کرد که در مورد اصلاحات در سیستم حکومت داری کوتاهی کرده و بخصوص در زمینه توزیع تذکره الکترونیکی و اصلاح نظام انتخاباتی، تلاشی نمی کند.

طرح ایجاد پارلمان جوانان در ماه سرطان سال جاری از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور پیشنهاد شده بود.

نمایندگان پارلمان جوانان کشور که مقر آن در ساختمان جدید شورای ملی است، روی اوضاع کشور و جوانان با هم بحث و تبادل نظر می‌کند.

برای پارلمانان جوانان، ۱۲۰  تا ۱۳۰ عضو در نظر گرفته شده  که از آن جمله ۳۳ درصد آن به زنان، پنج درصد به کوچی‌ها، سه درصد به معلولین و از هر یک از اقلیت‌های هندو و سیک یک- یک نفر انتخاب خواهند شد.

جوانانی که سن‌شان از ۱۸ الی ۳۵ سال باشند و فارغ صنف دوازدهم باشند می‌توانند خودشان را در انتخابات نامزد کنند.

مدت پایان کار پارلمان جوانان کشور دو سال می‌باشد.

 

 

مطالب مرتبط