جلسه اضطراری عبدالله عبدالله با متحدان سیاسی‌اش در سپیدار

عبدالله عبدلله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، امروز شنبه با متحدان سیاسی اش، در قصرسپیدار نشست مشورتی برگزار کرده و قرار است پس از چاشت امروز رو در رو با رییس جمهور صحبت کند.

13894996_1128800837158599_2634656005648272332_n

عبدالله عبدالله گفته روز پنجشنبه، در اظهاراتی بی پیشینه گفته بود که رییس جمهوری به او بی اعتنایی می کنید و او، روز شنبه تکلیفش را با غنی مشخص خواهد کرد.

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و از نزدیکان سیاسی عبدالله گفته است: « قرار است آقای عبدلله با اشرف غنی در مورد تطبیق اصلاحات واقعی، حرمت به توافق سیاسی و تطبیق همه بندهای آن، تعدیل قانون اساسی، توزیع تذکره‌های برقی و پایان دادن به روند شخصی سازی نظامی و نهادهای دولتی صحبت کند».

عبدالله ساعاتی پیش با اعضای تیم سیاسی خود، محمد خان، محمد محقق، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه، بسم الله محمدی وزیر دفاع پیشین، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی و رهبر روند سبز و شماری افراد دیگر نشست مشورتی دایر کرده است. قرار است عبدالله پس از چاشت امروز  رو در رو با اشرف غنی صحبت کند.

عبدالله به روز پنجشنبه گفته بود که رییس جمهور در طول سه ماه با او در مورد امور حکومتداری صحبت نکرده است.

او همچنان گفته بود که برای اصلاحات در حکومت از دوسال تاکنون از صبر و حوصله کار گرفته و به روز شنبه ( امروز) همه حرف‌ها را به رییس جمهور خواهد گفت.

ریاست جمهوری در پاسخ به این اظهارات تند عبدالله با نشر اعلامیه‌ی گفته است: « با تأسف صحبت‌های روزگذشته محترم داکتر عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیه دولتداری نبوده، زیرا اساس حکومتداری براصول و ضوابط قانونی استوار و برمبنای آن اجرائات صورت می‌گیرد».

مطالب مرتبط