انتقادات بی‌پیشینه‌ی عبدالله عبدالله از محمد اشرف غنی

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در یک کنفرانس خبری امروز پنج شنبه، گفت که رییس جمهوری در سه ماه وقت ندارد که اورا ببیند.

او گفت که روز شنبه، قرار است روز شنبه برای سرنوشت موافقت نامه حکومت وحدت ملی و مشکلات موجود با رییس جمهور صحبت نهایی خواهد کرد.

عبدالله در سخنرانی خویش با اشاره بی مهری رییس جمهور به او گفته است که امیدوار است که به روز شنبه در گفتگو« عقل سلیم حاکم باشد».

عبدالله در سخنرانی خویش با اشاره بی مهری رییس جمهور به او گفته است که امیدوار است که به روز شنبه در گفتگو« عقل سلیم حاکم باشد».
عبدالله در سخنرانی خویش با اشاره بی مهری رییس جمهور به او گفته است که امیدوار است که به روز شنبه در گفتگو« عقل سلیم حاکم باشد».

او گفته است که موافقتنامه حکومت وحدت ملی اگر « به معنای ویتوی رییس جمهور نیست خودسری هم نیست».

این انتقاد تند عبدالله از ریس جمهور در حالی با جدیت مطرح شده است که او در جریان دوسال پیوسته تلاش کرده که موافقت نامه حکومت وحدت ملی عملی شود و پست ریاست اجراییه ایجاد شود.

عبدالله درحالی از حکومت و رییس جمهوری شکایت می کند که شمار زیادی از هواداران او در دوران کمپاین، اورا به معامله با خواسته ای شان متهم کرده اند.

شمار زیادی از جوانان حامی او نیز، می گویند که عبدالله عبدالله با خواسته های شان معامله کرده و این انتقادات او، نیز سمبلیک و بی نتیجه است.

عبدالله رییس اجرایی با گلایه از رییس جمهور گفت:« رییس جمهور در سه ماه یکبارهم با او صحبت نکرده است».

رییس اجراییه از فشاری که از سوی مردم و جوان بر او صورت گرفته که به اصلاحات در حکومت و وعده هایش عمل نکرده گفته است: «من حوصله کرده ام و گفته ام انشا الله همه چیز خوب می‌شود».

این گفته های تند ریاست اجراییه در حالی به آدرس رییس جمهور غنی حواله شده است که فرصت دوساله حکومت وحدت ملی تکمیل شده است.

بر بنیاد موافقت نامه حکومت وحدت ملی حکومت اشرف غنی و عبدالله در این مدت فرصت داشته که لویه جریه قانون اساسی را دایر می کرد و پست ریاست اجراییه به طور رسمی ایجاد می گردید.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. د ۲۰۰۹ ټاکنو نه څو ورځې مخکې مو ډاکټرغني ته ویل، چې د کرزي له ټولوکمزوریو سره دې د ضرورت او حتمي شکست له وجې د ټاکنو د دغه مخکښ نوماند په ګټه د یوه مناسب تعامل په بیه خپله نوماندي پریږدي، خو ویې نه منله .
    وروسته چې د لومړنۍ بین الوزارتي غونډې لپاره د لېږد بهیر د مشر او نیمه دولتي مامور په توګه جلال اباد ته راغی، لږ خولې خوند مو سره خراب شو.
    په تېرو ټاکنو کې چې نوماند شو، د کمپاین له پيله مخکې یې د کابل دوبۍ هوټل د یوې غونډې په څنډه کې قول راکړ، چې بیا به له ځوانانو سره کلک دریږي او له نا هم نظرو سره به نه یو لاس کیږي .
    له ډاکټرعبدالله سره یې نزدیکت یو تاریخي جبر وباله، موږ هم د یوه تپل شوي مصلحت په نوم ومانه .
    نن یې په ارګ کې بې ضرورته د کرزي او عبدالله غبرګ لاسونه پورته کړل، خو دوه درې ساعته نه و تېر، چې هماغه عبدالله څه، څه ورپسې ونه ویل .
    ولسمشره ! که داسې زر او نامعقوله تغیر موقف دې روان وي، ورځ تربلې درنه خوابدي کیږو، نوره دې خوښه خپله !