میوه‌های خشک هرات به ایران، چین و پاکستان صادر می‌شود

مسئولان در اتاق‌های تجارت ولایت هرات در غرب کشور گفته‌اند که پسته و کشمش تولید شده این ولایت بر علاوه تامین نیازهای داخلی، به کشورهای خارجی همچون ایران، پاکستان و چین صادر می‌شود.

13988753_841000726034589_2108788295_n

حمیدالله خادم، رییس اتحادیه صنعت‌گران ولایت هرات می‌گوید  بیشترین خریداران میوه‌های خشک این ولایت از کشورهای ایران، چین، پاکستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه بوده‌است.

او گفت که در شهرک صنعتی ولایت هرات چندین کارخانه تولید و بسته بندی میوه‌های خشک می‌باشد که سطح کار آنها نسبت به سال‌های پیش افزایش قابل ملاحظه را به همراه داشته است.

رییس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات تصریح می‌کند میزان تولید میوه‌های خشک هرات سالانه 100 هزار تُن بوده که در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

قابل ذکر است که بهترین راه حل برای مبارزه با کشت خشخاش در این ولایت، حمایت دولت افغانستان برای گسترش کشاورزی برای قشر زارعت کار می‌باشد.

 

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. میوه ی هرات همواره بهترین میوه بوده که مورد پزیرش کشور های همسایه و منطقه میباشد.اما دولت میتواند زمینه ی بیشتر تولید و صادرات را بوجود بیاورد.با تشویق دهقانان،ایجاد بنادر آبی،رساندن آب به تمام دهات و والسوالی ها،و هزاران کار دیگر میتواند دهقانان را تشویق کند.