قطری‌ها به جوانان فراه پول می‌دهند تا به طالبان بپیوندند

عرب‌های قطری برای جوانان چندین ولسوالی ولایت فراه معاش می‌دهند، تا به صفوف گروه‌های‌ تروریستی بروند.

13933435_839904459477549_823197144_n

جمیله امینی، نماینده مردم فراه در شورای ولایتی با بیان این مطلب می‌گوید، قطری‌ها برای جوانان ولسوالی‌های بکواه، پشترود و بالابلوک این ولایت معاش می‌دهند تا ناامنی‌ها را در کُل ولایت فراه افزایش دهند.

او گفت که یکی از علت‌هایی که برخی از جوانان فراه با گروه‌های مخالف مسلح دولت یکجا می‌شوند  ناشی از عدم کار و اشتغال در ولایت فراه ‌است.

به گفته او 95 درصد مردم ولسوالی‌های بکواه، بالابلوک و پشترود سطح سوادشان پائین بوده که به طور ناخواسته تن به چنین کاری می‌دهند.

عضو شورای ولایتی فراه بیان می‌دارد جوانان این سه ولسوالی بایستی یا به صفوف طالبان بروند و یا هم به کشور ایران مهاجر شوند.

خانم امینی افزود که قطری‌ها ناامنی‌ها را در ولایت فراه بیشتر می‌کنند و گروه‌های طالبان را برای ایجاد ترس و وحشت حمایت می‌نمایند.

از سویی هم ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفت که قطری‌ها از چند سال بدین سو است که در ولایت فراه حضور دارند و کارهای زیادی را برای مردم انجام داده‌اند.

او می‌گوید از زمانی که آنان وارد ولایت فراه شده‌اند، سازندگی و بازسازی رشد و نمو کرده که این وضع مطلوبیت و آبادی را به همراه داشته است.

این مقام دولتی می‌افزاید هزاران تن از جوانان ولایت فراه در پروژه‌های اقتصادی قطری‌ها مشغول به کار هستند.

به گفته مهری، مردم نیز از حضور این اتباع خارجی در فراه ابراز خرسندی کردند و گفته‌اند حضور قطری‌ها می‌تواند، تا وضع بیکاری این ولایت را کاهش دهد.

یکی از ارزش‌هایی که ولایت فراه برای اتباع عرب، به ویژه قطری‌ها دارد، مرز مشترک با کشور ایران می‌باشد.

فراه هم از جمله ولایت‌های افغانستان بوده که هم مرز با کشور ایران است.

پیش از این هم فرود پنهانی یک هواپیمای قطری در ولایت هرات گزارش شد که پس از فاش شدن رویداد، به فرمان ریاست جمهوری کشور چندین مقام از وظیفه‌های‌شان در این میدان بین‌المللی برکنار شدند.

 

مطالب مرتبط