حلقات حکومتی: حامدکرزی در پی به قدرت رسیدن دوباره است

نیویارک تایمز نوشته است که حلقات نزدیک به اشرف غنی از حامد کرزی انتقاد دارند که او مانند رهبر حاکم  رفتار می‌کند و در پی‌به قدرت رسیدن دوباره است.

Afghan President Karzai press conference ...epa03304477 Afghan President Hamid Karzai speaks during a press conference in Kabul, Afghanistan, 12 July 2012. Karzai on 12 July, challenged the leader of the Taliban insurgents, Mullah Omar, to take part in elections. The whereabouts of Taliban leader Mullah Omar have been unclear since 2001 when US-led forces overthrew his regime in Kabul. EPA/S SABAWOON

این روزنامه به نقل از حلقات نزدیک به رییس جمهور غنی گفته است که حامد کرزی در مصاحبه‌ها و دید بازدیدهایش نشان می‌دهد که در پی‌رسیدن به قدرت است و با والی‌ها و رهبران جهان مانند یک رهبر حاکم ارتباط می‌گیرد.

این روزنامه به نقل از افراد نزدیک به رییس جمهور غنی گفته است که حامد کرزی در تظاهرات بر ضد حکومت نیز نقش دارد و افراد او در تلاش این  می‌باشند که حامد کرزی دوباره به قدرت برسد.

همچنان این روزنامه به نقل حامد کرزی نوشته است که او در پی‌به قدرت رسیدن دوباره نیست و ادعای منسوب به خودش را رد کرده است.

نگرانی حلقات مربوط به حکومت وحدت ملی، از حامد کرزی درحالی مطرح می‌شود که بربنیاد توافق‌نامه این حکومت باید پُست صدر اعظم اجرایی ایجاد شود.

اما تاکنون حکومت وحدت ملی نتوانسته است که زمینه‌ی این تغییرات را به وجود آورد.

مطالب مرتبط