تنور مذاکرات صلح با حزب اسلامی حکمت‌یار بازهم داغ می‌شود

مقام های حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، می گویند که قرار است روند مذاکرات این حزب با دولت افغانستان برسر پیوستن این گروه به صلح، بازهم آغاز می شود.

حبیب ا لرحمان حکمتیار پسر آقای حکمتیار در صفحه فیس بوک خود نوشته است که یک هیات عالی رتبه‌ی این حزب قرار است تا دو روز دیگر به کابل بیاید.

حبیب ا لرحمان حکمتیار پسر آقای حکمتیار در صفحه فیس بوک خود نوشته است که یک هیات عالی از این حزب قرار است دو روز دیگر به کابل بیاید.
حبیب ا لرحمان حکمتیار پسر آقای حکمتیار در صفحه فیس بوک خود نوشته است که یک هیات عالی از این حزب قرار است دو روز دیگر به کابل بیاید.

از سویی هم غیرت بهیر، مسوول سیاسی این حزب نیز گفته است که قرار است یک هیات ازحزب اسلامی، به ریاست کریم امین، روز یکشنبه به کابل خواهد آمد.

به گفته او در ترکیب این هیات، محمد رسول، حاجی عبدالمالک و حاجی عتیق‌الله صافی از دیگر اعضای عالی‌ رتبه حزب اسلامی حکمتیار حضور خواهند داشت.

پیش از این نیز، گفتگوها با حزب اسلامی به نتیجه نهایی و تدوین مسوده رسیده بود که مقامات شورای عالی صلح گفتند این مسوده نهایی است و تنها باید به امضای حکمتیار و نیز ریاست جمهوری افغانستان برسد.

پس از تدوین این مسوده، هیات حزب اسلامی به کابل آمده و شرط های جدیدی را مطرح کردند که به گفته مقامات شورای عالی صلح، نیازی به مطرح کردن شان نبوده است.

یک منبع از شورای عالی صلح به خبرگزاری افق گفت که این شرط ها، بیش تر برای امتیاز گیری مالی مطرح شده و خواست اساسی حزب اسلامی نیست.

مطالب مرتبط