پاکستان برای نجات سرنشینان هلی‌کوپتر خود تلاش می کند

نخست وزیر پاکستان روز جمعه گفت که اسلام آباد برای نجات هفت سرنشین به گروگان گرفته شده یک هلی کوپتر، از تمامی کانال های رسمی و غیر رسمی استفاده می کند.
به گفته نواز شریف، کانال های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند تا سرنشینان این هلی کوپتر سالم به خانه شان بازگردند.

thumb
روز گذشته یک هلی کوپتر نظامی پاکستان که به مقصد ازبیکستان در پرواز بود در مربوطات ولایت لوگر که در تسلط طالبان است فرود اضطراری کرد.

روز گذشته یک هلی کوپتر نظامی پاکستان که به مقصد ازبیکستان در پرواز بود در مربوطات ولایت لوگر که در تسلط طالبان است فرود اضطراری کرد.
طالبان گفته اند که سرنشینان این هلی کوپتر در نزد این گروه هستند وبه جای امنی منتقل شده اند.
با این حال، راحیل شریف رئیس اردوی پاکستان از اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان خواستار کمک شده است.
عاصم بجوا، سخنگوی اردوی پاکستان روز جمعه در یک پیام تویتری نوشت: «اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این رابطه تمام همکاری های ممکن را وعده داده است».
روز جمعه، یک فرمانده ارشد طالبان که نخواست نامش گفته شود، به خبرگزاری رویترز گفت که سرنشینان هلیکوپتر به شمول شش پاکستانی و یک تکنیسین روسی در بازداشت آنان قرار دارند و مذاکرات برای رهایی آنان جریان دارد.
او گفته است: «از آنها مراقبت صورت می گیرد، به آنها چای، غذا و هرچیز تهیه می شود».
او در ادامه افزود: «ما با مقامات پاکستان در تماس هستیم. ما به آنها پیام داده ایم که این افراد در امن هستند». او همچنان افزود که هیچگونه جستجو از سوی حکومت افغانستان یا نیروهای امریکایی وجود ندارد، چرا که منطقه کاملا تحت کنترول طالبان می باشد.
حکومت و اردوی پاکستان گفتگوهای مستقیم با طالبان را تایید نکرده اند اما مقامات گفته اند که هر آنچه را که ممکن باشد، انجام می دهند.
شهباز شریف، برادر نخست وزیر و نخست وزیر ایالت پنجاب پاکستان در یک پیام تویتری گفته است: «تلاش ها در بالاترین حد خود قرار دارند تا سرنشینان و پیلوت این هلیکوپتر بازگردانده شوند». هلیکوپتر متعلق به ایالت پنجاب پاکستان بود.
نفیس زکریا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می گوید که این هلیکوپتر اجازه پرواز بر فراز خاک افغانستان را داشته است. این هلکوپتر قرار بود به ازبیکستان برود.
در همین حال بجوا روز پنجشنبه گفت که رئیس اردوی پاکستان با جنرال جان نیکلسون، فرمانده امریکایی نیروهای ائتلاف بین المللی در افغانستان تماس گرفته و خواهان کمک شده است.

مطالب مرتبط