کشته شدن سی طالب توسط نیروهای امنیتی در ولایت بدخشان

 در درگیری نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان ۳۰ طالب به‌شمول مراد مجیب قوماندان طالبان در ولایت بدخشان کشته شدند.Untitled-1-157

به گزارش افق ٬قومندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز با نشر خبرنامه ای از کشته شدن دستکم ۳۰ طالب در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان خبر داده است.

این خبر نامه همچنان می افزاید که در یک عملیات جداگانه در ولسوالی جرم ولایت بدخشان یک قوماندان طالبان به‌نام خواجه‌شاه به نیروهای امنیتی تسلیم شده‌اند.

این در حالی است که نمایندگان ولایت بدخشان امروز شنبه ۱۶ اسد در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور و مقام های ارشد وزارت دفاع٬ وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی کشور  در قصر سپیدار خواهان تامین  امنیت در ولایت  بدخشان شدند.

گروه طالبان چندی پیش، بالای ولسوالی راغستان حملات تهاجمی کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی رو به رو شدند.

در ادامه این خبرنامه افزوده شده است که در اثر حملات هوایی در ساحات ولسوالی قلعه‌ذال ولایت کندز ۱۸ شورشی کشته شدند که در میان کشته‌شدگان سیف‌الله یکی از قوماندان آنان نیز شامل است.

در این حملات هوایی نیروهای امنتیی در قلعه‌ذال ۴ تن دیگر زخمی و ۲ عراده واسطه شان نیز تخریب شده است.

قابل یاد اوری است  که نشست فوق العاده ریاست اجرایی امروز یا مقام های ارشد امنیتی کشور با حضور نماینده گان ولایت بدخشان  تصمیم جدی برای ریشه کن کردن تروریزم از این  ولایت اتخاذ گردیده است.

مطالب مرتبط