گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک ریوو برازیل /تصاویر

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک در ریوو برزیل از ساعت 3:30  صبح به وقت افغانستان در استادیوم ماراکانا شهر ریودوژانیرو برگزار شد و کاروان کوچک ۹ نفری کشورمان  در این مراسم رژه رفتند.57a51f28c461880b678b45d7
به گزارش افق مراسم بازی های المپیک ریوو با حضور مقام های ارشد  سازمان ملل “بان کی‌مون ” دبیر کل سازمان ملل متحد٬ رییس جمهور برزیل و  جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه با شکوه تمام برگزار گردید.
در این بازی های بیش از 10 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان و در طول برگزاری این رویداد بزرگ به رقابت با حریفان می‌پردازند.
در ابتدای این مراسم سرود ملی کشور برزیل نیز به صورت زنده در ورزشگاه اجرا شد و پرچم کشور برزیل به اهتزاز در آمد.
سپس در یکی از برنامه های این مراسم، نحوه پیدایش زمین و قبایل مختلف در کشور برزیل به شکل زیبایی به نمایش درآمد. بعد از آن چگونگی کشف کشور برزیل توسط دریانوردان پرتغالی و تقابل انها با بومی های برزیل نشان داده شد.
سپس  شکل گیری شهر ریوداژنیرو و تمدن در برزیل با تشکیل ماکتهایی به شکل خانه های محله های فقیرنشین ریو به اجرا گذاشته شد.

یکی از مهمترین و جالبترین آیتمهای مراسم افتتاحیه المپیک؛ پخش تصاویری در خصوص شرایط نابسمان طبیعت در کره زمین و از بین رفتن منابع آبی و خاکی در نقاط مختلف جهان بود.

13938521_10210301222195734_126612075689166835_n

پس از اتمام این بخش از مرسم، رژه کاروان ورزشی کشورهای مختلف جهان در مراسم افتتاحیه المپیک با ورود کاروان ورزشی کشور یونان به ورزشگاه ماراکانا آغاز شد. کاروان یونان به عنوان میزبان اولین دوره بازی‌های المپیک به مانند تمام دوره‌های گذشته اولین تیمی بود که در مراسم افتتاحیه در رژه حضور داشت.

بعد از رژه ورزشکاران کشور یونان، کاروان ورزشی دیگر کشورها طبق برنامه مشخص شده از قبل، وارد ورزشگاه شده و در برابر حاضرین در این مراسم رژه رفتند.
نکته جالب در رژه کاروان ورزشی کشورها، تشویق کشورهای قاره آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین از سوی تماشاگران بود. همچنین کاروان ورزشی کشورهای آلمان، اسپانیا، کانادا، آمریکا و انگلستان از دیگر تیمهایی بودند که هنگام رژه رفتن به شدت تشویق شدند.
در مراسم رژه هر یک از ورزشکاران در مکانی که در ورزشگاه تعیین شده بود دانه‌های گیاه را قرار می‌دادند. این یکی دیگر از مراسم هایی بود که به خاطر اهمیت و توجه به محیط زیست تدارک دیده شده بود.
کاروان آمریکا که یکی از بزرگترین کاروان‌های المپیک بود بیشترین زمان پخش تلویزیونی را هم به خود اختصاص داد.
مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2016 در حالی در استادیوم ماراکانا برگزاری شد که 4 هلی‌کوپتر و چند طیاره بر فراز استادیوم در حال پرواز بودند و تمام اطراف استادیوم را تا فضای چند کیلومتری زیر نظر داشند.16309_394
کشور برزیل به عنوان میزبان این دوره از بازیها آخرین کاروان ورزشی بود که وارد ورزشگاه ماراکانا شد و پس از عبور ورزشکاران این کشور، مراسم رژه رفتن تیمها به اتمام رسید و قسمت پایانی مراسم افتتاحیه که مخصوص ورود مشعل بازیها به ورزشگاها است آغاز شد.در ادامه کارلوس آرتور نوزمان رئیس کمیته ملی المپیک برزیل برای حاضران سخنرانی کرد  و پیام مردم برزیل و شهر ریودوژانیرو را برای ورزشکاران حاضر در المپیک خواند. وی در صحبتهای خود ضمن خوشامدگویی به ورزشکاران از آنها خواست هیچ وقت در رقابت ورزشی بازی جوانمردانه را فراموش نکرده و هرگز تسلیم نشوند. او همچنین اعلام کرد ریو آماده تاریخ‌سازی است.
پس از آن، پرچم المپیک توسط هشت نفر از قهرمانان ورزش برزیل که سابق کسب مدال در المپیک را داشتند حمل و به محل مخصوص آورده شد و سپس با پخش سرود مسابقات المپیکف پرچم بازیها در ورزشگاه ماراکانا و در کنار پرچم کشور برزیل به اهتزاز درآمد.
مشعل بازیهای المپیک توسط گوستاوو کوئرتن تنیسور بازنشسته 39 ساله برزیل وارد ورزشگاه مارکانا شد. وی سپس مشعل را به یک بسکتیالیست زن سابق برزیل سپرد و او نیز مشعل را به یک دونده ماراتن برزیلی تحویل داد و سپس مشعل اصلی بازیهای المپیک در ورزشگاه ماراکانا روشن شد تا به این ترتیب المپیک 2016 ریو به صورت رسمی آغاز شود.
پس از روشن شدن مشعل بازیها، مراسم باشکوه آتش بازی در ماراکانا انجام شد و سپس مراسم افتتاحیه المپیک ریو بعد از 4 ساعت به پایان رسید.
13925095_10210301222075731_2655964149663479799_n

t7bydo3y2agdg2j979q (1)

مشعل بازی های این دوره از مسابقات ریوو برزیل
مشعل بازی های این دوره از مسابقات ریوو برزیل

مطالب مرتبط