ناتو: بیشتر نیروهای داعش در افغانستان جنگ‌جویان طالبان پاکستانی‌اند

فرمانده عمومی ناتو در افغانستان می گوید که بیشتر جنگجویان داعشی در افغانستان، افراد مربوط به طالبان پاکستانی هستند که زیر پرچم این گروه جمع شده اند.

جان نیکلسن، فرمانده عمومی ناتو و نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که 70 درصد از نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) که اکنون در افغانستان فعالیت دارند از جنگ‌جویان سابق “تحریک طالبان پاکستان” اند.

حضور داعش در افغانستان عمدتاٌ در شرق این کشور متمرکز است و ولسوالی "اچین" ولایت "ننگرهار" خاستگاه این نیروها قلمداد می‌شود.
حضور داعش در افغانستان عمدتاٌ در شرق این کشور متمرکز است و ولسوالی “اچین” ولایت “ننگرهار” خاستگاه این نیروها قلمداد می‌شود.

به گفته او، این جنگجویان پیش از این در منطقه اورکزی در پاکستان بودند که حالا به افغانستان آمده اند.

او گفت که عملیات نظامی ضرب غضب در پاکستان باعث شد که این نیروها به افغانستان بیایند و زیر پرچم داعش فعالیت کنند.

آقای نیکلسن، همچنان تاکید کرد که اعضای «جنبش اسلامی ازبکستان» که در افغانستان حضور دارند نیز به عضویت داعش در آمده اند.

فرمانده ناتو در افغانستان افزود که در اوایل شمار اعضای گروه داعش در افغانستان به سه‌هزار می‌رسید اما شمار آنان اکنون به نصف کاهش یافته‌ است.

حضور داعش در افغانستان عمدتاٌ در شرق این کشور متمرکز است و ولسوالی “اچین” ولایت “ننگرهار” خاستگاه این نیروها قلمداد می‌شود.

او همچنین گفته است که اکنون نیروهای امنیتی افغانستان در حال پاکسازی منطقه هستند و در ضمن نیروهای آمریکایی نیز عملیات هوایی در این منطقه انجام می‌دهند.

مطالب مرتبط