حزب جنبش: دیدبان حقوق بشر در پیوند به گزارش خود مدرک ارایه کند

حزب جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم، در واکنش به نشر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر مبنی بر کشتار غیر نظامیان در فاریاب از سوی نظامیان این حزب، گفته است که این نهاد باید اسناد و مدارک خویش را ارایه کند.

این حزب گفته است که تمامی ادعاهای سازمان دیدبان حقوق بشر بدون تحقیق کافی و تنها به شکل اتهام بی پایه و اساس، رسانه ای شده است.

دیدبان حقوق بشر درگزارش تازه خویش، گفته است که نظامیان مربوط به جنبش و نیز نیروهای زیر امر جنرال دوستم، هنگام تصفیه مناطقی در فاریاب از وجود شورشیان، دست به کشتار غیر نظامیان زده است.

13906590_1666011070389494_4525301018106423147_n

این نهاد، با شماری از باشندگان محل و فرماندهان محلی نیز در این باره مصاحبه کرده است.

با این حال، حزب جنبش اعلام کرده که از هر گونه تحقيق بي‌طرفانه استقبال می‌کند اما، اتهامات بي‌اساس و عقده مندانه را تحت نام گزارش از سوي هر نهاد و موسسه‌ای که باشد را قبول نمی‌کند.

در بیانیه‌ای که حزب جنبش به نشر رسانده در آن آمده است که راه اندازی عمليات در فارياب برای نجات اين ولايت از سقوط و جلوگيری از فاجعه ای همانند سقوط قندوز بوده است.

همچنان گفته شده است که نشر گزارش دیدبان حقوق بشر که حاوی موارد غيرحقيقي، غيرمستند و به دور از واقعيت مي‌باشد و تمامی فداکاری‌ها و دستاوردهای نیروهای امنیتی افغانستان را زیر سوال می‌برد.

حزب جنبش تایید کرده است که تلفات افراد غیرنظامی در جنگ‌ها یک امر قابل پیش بینی است اما در عملیات فاریاب تلاش شده تا مصئونیت غیر نظامیان در اولویت کار نیروهای امنیتی باشد.

این حزب گفته است که سازمان دیدبان حقوق بشر، به محض دریافت شکایات مردم، درستی این ادعاها را بررسی نکرده و این موارد را با دولت افغانستان شریک نکرده است.

مطالب مرتبط