حمله گسترده مخالفان مسلح بر ولسوالی قوش تپه در جوزجان

مقام های امنیتی ولایت جوزجان در شمال کشور می گویند که جنگجویان شورشی حمله گسترده ای را برای تصرف این ولسوالی آغاز کرده اند.

حاجی عبیدالله یکی از فرماندهان پولیس محلی قوش تپه گفته است که بیش از 500 جنگجوی مسلح که در میان شان، جنگجویان خارجی نیز حضور دارند بر بازار این ولسوالی حمله کرده اند.

او گفت که شورشیان از ولایت های فاریاب و سرپل نیز به کمک شورشیان در قوش تپه آمده اند.

او گفت که شورشیان از ولایت های فاریاب و سرپل نیز به کمک شورشیان در قوش تپه آمده اند.
جوزجان از ولایت هایی است که معاون دوم ریاست جمهوری بارها برای پاکسازی شورشیان به آن جا رفته است.

این فرمانده پولیس محلی جوزجان می گوید که رهبری جنگ را طالبان ازبکستانی بنام شبکه ترمذی برعهده دارند و شماری از جنگجویان پاکستانی نیز در این جنگ شرکت دارند.

قوش تپه از ولسوالی های دوردست ولایت جوزجان است که فاصله ای در حدود نود کیلومتر با مرکز این ولایت دارد.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می گوید که فعلا مسیر این ولسوالی برروی رفت و آمد مسدود است و عملیات ظفر7 برای مقابله با تهاجم شورشیان راه اندازی شده است.

او گفت:« فعلاً مخالفین در مسیر راه حضور دارند عملیات ما هم در جریان است. حکومت محلی کوشش می‌کند تا ولسوالی قوش تپه را از وجود مخالفین به کلی پاکسازی نماید.»

شورشیان مسلح در ولایت جوزجان درحالی دست به اقدامات گسترده نظامی می زنند که جنرال عبدالرشیددوستم، معاون اول ریاست جمهوری دوبار برای سرکوب شورشیان به این ولایت سفر کرده است.

در چند روز گذشته، ولسوالی های آقچه، مردیان، فیض آباد و قوش تپه شاهد جنگ‌های شدید بین نیرو‌های امنیتی و مخالفین مسلح دولت بوده است.

شماری از منابع اما می گویند که شورشیان توانسته اند بازار ولسوالی قوش تپه را تصرف کنند اما منبع مستقلی تاکنون این خبر را تایید نکرده است.

مطالب مرتبط