سروردانش: ابعاد حقوقی و امنیتی رویداد میدان شهدا بررسی می‌شود

سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که یک کمیسیون امنیتی تمامی ابعاد حقوقی و امنیتی رویداد میدان شهدا را که در آن شماری کشته و زخمی شدند، بررسی می کند.

به گفته آقای دانش، دولت مکلف است تا برای رسیدگی به بازماندگان و زخمی های این رویداد امدادرسانی کرده و به مشکلات شان رسیدگی کند.

به گفته آقای دانش، دولت مکلف است تا برای رسیدگی به بازماندگان و زخمی های این رویداد امدادرسانی کرده و به مشکلات شان رسیدگی کند.
به گفته آقای دانش، دولت مکلف است تا برای رسیدگی به بازماندگان و زخمی های این رویداد امدادرسانی کرده و به مشکلات شان رسیدگی کند.

شام یکشنبه، جلسه هماهنگی و مشورتی تجلیل از شهدا و تکریم از خانواده های آنان و رسیدگی به امور مجروحان حادثه میدان شهدا، با حضور سرور دانش معاون رییس جمهوری، حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه، صالحی مدرس، واعظ زاده بهسودی، قدیر عالمی امام جمعه غرب کابل، عزیزالله شفق، محمد اکبری، جنرال مرادعلی مراد، چهارتن از اعضای کابینه، فیاض ارزگانی، شماری از اساتید دانشگاه و نمایندگان احزاب سیاسی در دفتر ارتباطات مردمی استاد سرور دانش، برگزار شد.

معاون دوم ریاست جمهوری گفت که کمیسیون امنیتی زیر نظر جنرال مرادعلی مراد، و کمیته حقوقی زیر نظر فرید حمیدی لوی سارنوال کشور تشکیل شده تا ابعاد این قضیه را بررسی کنند.

دانش هم چنین با اشاره به وضعیت به وجود آمده گفت:« وضعیت مردم ما متاسفانه به طور بی سابقه ای مشتنج گردیده است به گونه ای که حتی دو نفر با هم دیگر به مشوره نمی نشینند و دچار سوء تفاهم و سوء ظن عمیق به همدیگر شده ایم.»

معاون رییس جمهوری هم چنین گفت:« متاسفانه بدبینی‌ها علیه مردم ما زیاد شده و دیگران دید منفی نسبت به مردم هزاره و شیعه پیدا کرده اند که این مساله بر ضرر کل مردم افغانستان است.»

معاون رییس جمهور تاکید کرد:« اگر اقدامات جدی در راستای متحد کردن مردم انجام ندهیم، نه تنها در برابر تاریخ مسول خواهیم بود بلکه به هیچ یک از آرمان های عدالت خواهانه خود که در پای آن هزاران شهید داده ایم، نخواهیم رسید و انتظار هیچ پاسخ مثبتی را از سوی هیچ کسی نباید داشته باشیم.»

در این جلسه علاوه بر ارایه نظرات راهگشا و پیشنهادهای مشخص از سوی هریک از بزرگان فیصله شد که به منظور تجلیل از شهدا و ابراز همدردی با خانوده های شهدا، مراسم فاتحه همگانی برگزار گردد و علاوه بر آن در این مدت به امور مجروحان حادثه رسیدگی شود.

هم چنین فیصله شد که نشست های بیشتر و با حضور شخصیت ها و حلقات بیشتر در راستای ایجاد تفاهم و اجماع نسبی به منظور بیرون رفت از وضعیت شکننده فعلی برگزار گردد و این نشست ها تا حصول دستاوردهای مشخص ادامه یابد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. سلام ،خدمت سرور دانش باید عرض شود چرا از سر زوری های دوستم و یا ایلا نکردن مقام ولایت بلخ کسی خورده نمیگیرد ولی با مطالبه حق موجه مردم هزاره باشندگان کشور باید خورده بگیرند و هزاره را به زیاده خواهی متهم کنند تمام اقوام افغانستان به نوعی در حال سرکشی هستند و بر مردم هزاره هیچ گیله ای نیست ،باعرض معذرت جناب دانش رهبر نباید بز دل باشد