زخمی‌های طالبان ولایت فراه در کجا درمان می‌شوند!

شاه محمود نعیمی، عضو شورای ولایتی فراه به خبرگزاری افق گفت که مخالفان مسلح دولت برای درمان زخمی‌های شان یک شفاخانۀ مجهز در این ولایت ساخته‌اند.

زخمی های گروه طالبان در ولایت فراه توسط داکتران پاکستانی در همان ولایت تداوی می شوند
زخمی های گروه طالبان در ولایت فراه توسط داکتران پاکستانی در همان ولایت تداوی می شوند

او می‌گوید این شفاخانه در ولسوالی بکواه ولایت فراه موقعیت دارد که دارای امکانات پیشرفتۀ درمانی بوده و تمامی زخمی‌های طالبان به این مرکز درمانی منتقل می‌شود.

عضو شورای ولایتی فراه تصریح می‌کند داکترانی که در شفاخانۀ بکواه ولایت فراه فعالیت دارند پاکستانی بوده و تمامی زخمی‌های این گروه تروریستی را درمان می‌کنند.

آقای نعیمی می افزاید معاش هر داکتر پاکستانی در این شفاخانه حدود دو هزار دالر آمریکایی می‌باشد که پاکستان هزینه آن را پرداخت می‌کند.

به گفته او داروهای که برای زخمی‌های شورشیان مسلح در این شفاخانه استفاده می‌شود از پاکستان می‌رسد.

این عضو شورای ولایتی علاوه می‌کند این شفاخانه در حد یک ولسوالی بزرگ مجهز است و تمامی مجروحان شورشی در این مرکز درمانی تداوی می‌شوند.

از سوی دیگر اقبال باهر، سخنگوی پلیس ولایت فراه ضمن رد تمامی این حرف‌ها می‌گوید طالبان مسلح در ولسوالی بکواه فراه شفاخانۀ برای تداوی زخمی‌ها شان ندارند.

او گفت که ولسوالی بکواه ولایت فراه از جمله مناطق ناامن این ولایت محسوب می‌شود و نفوذ طالبان مسلح نسبت به نیروهای امنیتی در آن ساحه بیشتر است. سخنگوی پلیس فراه می‌افزاید پزشکانی که زخمی‌های طالبان را درمان می‌کنند پاکستانی نبوده، بلکه پزشکان خود شورشیان طالب می‌باشند.

درهمین حال ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفت که جنگ‌جویان طالب در منطقۀ «خُرما آلو» ولسوالی بکواه ولایت فراه یک مکان تخریب شده را به عنوان شفاخانه استفاده می‌کنند.

به گفته او این مکان شفاخانه نبوده، بلکه مناطقی تخریب شده‌ای است که طالبان زخمی‌های شان را در آنجا برده و درمان می‌کنند.

وی علاوه می‌کند منطقۀ که در دسترس طالبان مسلح قرار دارد، یک منطقۀ خطرناک بوده که دولت به ندرت به آن ساحه رفته می‌تواند.

او گفت که اگر دولت خواسته باشد، عملیاتی را در آن منطقه انجام دهد، باید از طریق هوایی برنامه را داشته باشد، تا آن ساحه از وجود مخالفان دولت پاکسازی شود. بکواه ولایت فراه از جمله نقطۀ ناامن غرب کشور یاد می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که حمایت مالی شورشیان طالب از سوی پاکستان می‌شود، تا ناامنی‌ها در کُل افغانستان اوج دهند.

 

مطالب مرتبط