مسیر لین برق دوشی_بامیان تعیین شد

مسئولین شرکت برشنا، اعلام کردند که مسیر لین برق دوشی – بامیان تعیین شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی شرکت برشنا منتشر شده آمده است که: «مسیر انتقال لین دوشی – بامیان در این ولایت تعیین گردیده و مراحل بعدی این پروژه زیر کار است».

همچنان خبرنامه افزوده است که: «تیم بررسی د افغانستان برشنا شرکت که چندی قبل جهت تعیین موقعیت سب‌ستیشن بامیان به آن ولایت رفته بود، پس از بررسی همه جانبه جهت تعیین موقعیت اعمار سب‌ستیشن در ولایت بامیان سه منطقه (ملایان، کاریز و شیبرتو) بررسی کردند که از جمله منطقه ملایان را بهترین گزینه جهت ساخت سب‌ستیشن معرفی کرد. مطابق به جدول زمانی تعیین شده برای پروژه متذکره تا اکنون سوالنامه شرکت مشورتی فشنر جهت تعیین مسیر لین دوشی بامیان توسط برشنا جواب داده شده، مسیر ابتدایی تمدید لین از جانب شرکت فشنر ارایه و توسط د افغانستان برشنا شرکت مورد تأیید قرار گرفته است».

مسئولین شرکت برشنا، اعلام کردند که مسیر لین برق دوشی – بامیان تعیین شده است.
مسئولین شرکت برشنا، اعلام کردند که مسیر لین برق دوشی – بامیان تعیین شده است.

گفته می‌شود قرار است در ماه اسد ۱۳۹۵ سروی نهایی ساحه تکمیل، نقشه ستلایت خریداری شده و مسیر لین به اساس آن تعیین و بعد از آن بازبینی محیطی و اجتماعی نهایی شده و شبکه توزیعی برق بامیان دیزاین گردد، که بعد از آن در ماه قوس سال جاری اسناد داوطلبی از جانب شرکت متذکره تهیه و پروسه داوطلبی آن آغاز می‌شود.

همچنان منبع می‌افزاید: « در نظر است کار ساخت پروژه متذکره در سال ۱۳۹۸ﻫ ش تکمیل گردد، که از آن حدود بیست هزار خانواده در ولایت بامیان و مناطق مرکزی افغانستان از برق دوامدار و معیاری بهره‌مند می‌شود».

این در حالی‌ست که تاکنون در ولایت‌های زیادی در افغانستان از جمله کابل و بامیان اعتراض‌های زیادی مبنی بر انتقال لین برق توتاپ از مسیر سالنگ شده بود. اما دولت همواره طرح بدیل را که لین برق دوشی – بامیان است، را پیشنهاد داده بود.

روز گذشته نیز، هزاران تن از شهروندان کابل در اعتراض به این مسئله دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در ساحه دهمزنگ کابل هدف حمله‌کننده انتحاری و انفجار بمب قرار گرفت که در نهایت بیش از هشتاد نفر کشته و بیش از 200 نفر دیگر در این رویداد زخم برداشتند.

امروز، 3 اسد از سوی دولت افغانستان روز «ماتم ملی» اعلام شد و بیرق افغانستان نیز به حالت نیمه‌برافراشته در آمد.

در این حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز طی حکمی به شهرداری کابل فرمان داد تا میدان دهمزنگ را به‌نام «میدان شهدا» مسمی کند.

 

 

مطالب مرتبط