خانه احزاب: شماری از مقامات حکومتی برای پاکستان جاسوسی می‌کنند

رهبران شماری از احزاب سیاسی، در نشست امروزِ «خانه احزاب سیاسی افغانستان»  از مشخص نبودن سیاست حکومت وحدت ملی در قبال حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی انتقاد کردند.

13814508_266813050363136_1799093596_n

در این نشست که رؤسای حزب صلح ملی افغانستان و حزب افغانستان واحد، در آن شرکت داشتند، گفته شد که اسنادی مبنی بر دست داشتن مستقیم حکومت پاکستان در سیاست افغانستان را در اختیار دارند.

شاه محمود پوپل، رییس حزب صلح ملی افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی نباید کسانی را که از پاکستان حمایت می‌کنند در درون حکومت جای دهند.

پوپل اظهار داشت اسنادی را در دست دارد که نشان می‌دهد بعضی از مقام‌های حکومت وحدت ملی برای پاکستان جاسوسی می‌کنند که اگر حکومت در برچیدن این افراد از بدنه حکومت اقدام نکند با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

او گفت این افراد در پست‌های بلند دولتی از جمله وزیران کابینه و والیان برخی از ولایات هستند که مستقیماً با حکومت پاکستان در ارتباط بوده و در برهم زدن نظم کشور تلاش می‌نمایند.

آقای پوپل از بردن نام این افراد خودداری کرد، اما گفت در صورتی که حکومت این افراد را به محاکم عدلی و قضایی بکشاند اسناد مؤثقی را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

به گفته‌ی پوپل، پاکستان حامی اصلی گروه‌های تروریستی بوده که بعد از آموزش و تجهیز به کشورهای دیگر به‌خصوص افغانستان می‌فرستد.

رییس حزب صلح افغانستان با انتقاد از عمکرد حکومت وحدت ملی در مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن ساختن این پدیده، افزود حکومت وحدت ملی هیچ گام مؤثری در مبارزه با تروریسم برنداشته است.

در نشست امروزی خانه احزاب سیاسی افغانستان محمد عمر عیار، رییس حزب افغانستان واحد نیز با انتقاد از حکومت پاکستان گفت: پاکستان حامی اصلی تروریسم در منطقه و جهان بوده که باید جامعه جهانی اقدام جدی را مبنی بر برخورد با پاکستان را روی دست بگیرد.

این درحالی‌ست که چند روز پیش رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی اسناد محرمانه‌ای را مبنی بر حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

زلمی خلیل‌زاد، دیپلومات و سفیر پیشین امریکا برای افغانستان نیز در کانگرس امریکا گفته بود که پاکستان حامی اصلی تروریستان است.

 

مطالب مرتبط