لاوروف: روسیه هیچ برنامه ای برای کنترل مناطق جنوب و شرق اوکراین ندارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش هیچ برنامه ای برای تصرف مناطق جنوب و شرق اوکراین ندارد.

به گزارش افق به نقل از وزارت امور خارجه روسیه لاوروف روز شنبه گفت: هیچ تمایلی برای اعزام نیروی نظامی به مناطق جنوب و شرق اوکراین نداریم و این اقدام مغایر با منافع روسیه است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای صدور مجوز اعزام نیروی صلحبان به اوکراین در دستور کار دولت روسیه قرار ندارد.

لاوروف اضافه کرد: برای ما بیشتر اهمیت دارد که حکومت اوکراین مذاکرات با ملت خود و نمایندگان مناطق مختلف را هر چه زودتر آغاز کند.

وی ادامه داد: علاقمند به حفظ تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای کنونی آن هستیم اما در این حال باید حکومت اوکراین به نقطه نظرات ساکنان مناطق این کشور توجه کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه فدرالی شدن اوکراین را اقدامی در راستای منافع این کشور و کلید حل مسایل سیاسی این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اما قصد نداریم این خواسته خود را بر اوکراین تحمیل کنیم و معتقدیم مردم این کشور باید در این مورد تصمیم بگیرند.

آمریکا و ناتو در هفته های اخیر بارها مدعی شده اند روسیه نیروهای خود را در مناطق همجوار با اوکراین متمرکز کرده و مسکو قصد دارد به این کشور همسایه نیرو اعزام کند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به تازگی در تماس تلفنی با چاک هیگل همتای آمریکایی خود هر گونه قصد کشورش برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را رد کرد.

مطالب مرتبط