غنی و عبدالله با هیئت رهبری شورای حراست دیدار کردند

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رییس اجرایی، امروز چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵، با اعضای شورای رهبری حراست و ثبات افغانستان در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

دیدار سران حکومت وحدت ملی افغانستان با سران شورای حراست در ارگ ریاست جمهوری
دیدار سران حکومت وحدت ملی افغانستان با سران شورای حراست در ارگ ریاست جمهوری

به گزارش افق، در این دیدار عبدالرب رسول سیاف رییس شورای رهبری حراست و ثبات، عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه، فضل هادی مسلمیار، رییس مشرانو جرگه، محمد یونس قانونی، محمد عمر داوودزی، عبدالهادی ارغندیوال، سترجنرال عبدالرحیم وردک، داکتر زلمی رسول و داکتر صادق مدبر حضور داشتند.

علاوه بر آن در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، عبدالسلام رحیمی رییس عمومی اداره امور و نادر نادری مشاور ارشد رییس جمهوری نیز حضور داشتند.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی ارگ منتشر شده آمده است که رییس جمهور کشور علاوه بر صحبت‌هایی در مورد نشست اخیر وارسا، در مورد صلح با طالبان صحبت کرده و گفت است: «صلح باعزت و پایدار هدف اساسی ما و خواست مردم افغانستان است و سال گذشته در این راستا تلاش‌های زیادی کردیم، اما دشمنان افغانستان به عوض صلح راه جنگ را اختیار کردند. پیام ما به طالبان این است که ما برای تامین صلح از موقف قوی گفتگو می‌کنیم و می گوییم که به عوض جنگ، راه صلح و مذاکره بهتر است و نیروهای امنیتی و دفاعی ما را کسی به زور شکست داده نمی‌تواند».

همچنان در این نشست، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه با تایید سخنان رییس جمهوری گفت که مردم افغانستان، دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی این را ثابت کردند که برای دفاع و آبادی کشور اراده و عزم راسخ دارند و با تمام قوت و وحدت تلاش می‌کنند تا به این اهداف‌شان نایل آیند.

در این حال عبدرب الرسول سیاف، در این نشست گفت که شورای حراست و ثبات حاضر است در مسایل انتخابات، دفاع از کشور، گسترش مناسبات با منطقه، لویه جرگه قانون اساسی و سایر مسایل مهم ملی به حکومت مشوره بدهد.

گفتنی‌ست که شورای عالی حراست از چندی بدین سو اعلام موجودیت کرده است. بسیاری از رهبران جهادی عضو این شورا هستند.

 

مطالب مرتبط