عملیات هوایی اردوی ملی در قندوز ؛ بیشتر از 30 طالب کشته و زخمی

در پی درگیری‌های ولسوالی قلعه‌ذال ولایت قندوز، شب گذشته یک عملیات هوایی از سوی اردوی ملی کشور بالای مقر طالبان در آن منطقه انجام شده که در آن 18 طالب کشته و زخمی شدند.

Image

بر اساس خبرنامه‌ی دفتر مطبوعاتی فرقه 20 پامیر، گفته شده است هلیکوپترهای ارتش اردوی ملی شب گذشته، در یک عملیات نظامی بالای مقر طالبان در ولسوالی قلعه‌ذال ولایت قندوز 7 طالب کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

دگروال منگل راحت، فرمانده لوای اول فرقه 20 پامیر در مورد جزئیات این عملیات گفته است: عملیاتی تحت نام تندر 14 به همکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای پاکسازی ولایت قندوز از وجود مخالفین دولت ترتیب داده شده است که تااکنون پس از شروع این عملیات در جریان درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی کشور و شورشیان تا به‌حال 15 طالب کشته و 20 تن از آنها زخم برداشته‌اند.

همچنان در تازه‌ترین عملیات هوایی که شام دیروز 29 سرطان در منطقه قلعه‌ذال ولایت قندوز توسط هلیکوپترهای اردوی ملی صورت گرفته است 7 طالب کشته و 11 تن دیگر زخمی شده‌اند.

دگروال منگل گفته است در عملیات دیشب 2 عراده واسطه‌ی نوع هاموی و یک عراده موتر رنجر توسط بمبارد هوایی هلیکوپترهای اردوی ملی به آتش کشیده شد.

مطالب مرتبط