مرد طلایی هند به قتل رسید

مردی هندی که سه سال پیش به لباس طلایی شهرت یافته بود به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری افق، داتا فیوج در سال ۲۰۱۳برای دوخت پیراهن‌ی از طلا ۱۴۰۰۰یورو هزینه متقبل شد و تصویرش را بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی به عنوان مرد طلایی منتشر کرد.

President Obama stands next to Indian Prime Minister Narendra Modi waving as they leave after giving their opening statement at Hyderabad House in New Delhi. REUTERS/Adnan Abidi
لباسی که نارندا مودی نخست وزیر هند به تن کرد توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. منتقدان دولت مودی از وی به عنوان حسنی مبارک شماره 2 یاد کرده اند.

گفته می‌شود برای دوخت پیراهن طلایی داتا یک تیم مجرب ۱۵نفره دست به‌کار شدند که سرانجام به مدت دو هفته و روزی ۱۶ ساعت وقت صرف کردند تا این پیراهن طلایی آماده شود.

براساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های هندی، داتا طلایی همراه پسرش به‌یک مهمانی دعوت شده بودند که از سوی افراد نا شناس مورد حمله قرار گرفتند و مرد طلایی هند در این حمله جان باخت.

هند، با توجه به جمعیت زیادی که دارد یک کشور نسبتا فقیر است که هر از گاهی موضوعات این چنینی، توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

سال گذشته نیز، در روز ملی هند که با حضور باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برگزار شد، لباسی که نارندا مودی نخست وزیر هند به تن کرد توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. منتقدان دولت مودی از وی به عنوان حسنی مبارک شماره 2 یاد کرده اند.

در نگاه اول پارچه لباس آقای مودی یک پارچه سیاه ( راه راه) است اما در نگاهی دقیق‌تر به‌آن، مشخص می شود که این پارچه طلا کوب شده و نام آقای مودی بر روی آن حک شده است.

بعد از موج انتقاد‌ها علیه آقای مودی، لباس قیمتی وی در یک حراجی لباس به قیمت 693 هزار دالر امریکایی به مزایده گذاشته شد که سرانجام یک تاجر الماس، آن‌ را برای پدرش خرید.گفته می‌شود پول این لباس قیمتی مودی برای پاکیزگی دریاچه در این کشور به مصرف رسیده است.

در میان چهره ‌های سیاسی جهان، حسنی مبارک رئیس جمهور برکنارشده مصر، کت مخصوصی داشت نام خودش بر روی آن حک شده بود.

مطالب مرتبط