رییس پالیسی و پلان وزارت مهاجرین هنگام گرفتن رشوه بازداشت شد

وزارت امور داخله افغانستان از بازداشت رییس پالیسی و پلان وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حین گرفتن رشوه از سوی مأمورین این وزارت، خبر داده است.

3294

این وزارت در خبرنامه‌ای که به نشر رسانده گفته است: محمدمهدی مطهری، رییس پالیسی و پلان وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان به ارتباط گرفتن رشوه از سوی مؤظفین مدیریت استخبارات و جرایم جنایی وزارت داخله بازداشت شده است.

وزارت امور داخله افزوده است که محمدمهدی، در حضورداشت هیئت موظف لوی سارنوالی و پولیس محل بالفعل با پول هشت‌صد هزار افغانی دستگیر گردیده است و موضوع به‌خاطر بررسی بیشتر به ریاست مبارزه علیه جرایم سنگین سپرده شده است.

در همین حال بصیر عزیزی، سخنگوی لوی سانورالی به رسانه‌ها گفته است که: «طبق وعده، تلاش‌های جدی را برای مبارزه با فساد آغاز کرده و در تازه‌ترین مورد یک‌صد و ده کارمند شاروالی کابل را ممنوع‌الخروج اعلام کرده است».

وی در ادامه افزود: «به تعداد یک‌صد و ده نفر از کارمندان شاروالی کابل توسط حکم لوی سارنوالی افغانستان ممنوع‌الخروج دانسته شده‌اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد؛ هیئت حقیقت‌یاب هم روی آن کار می‌کند تا نتایج آن معلوم و به مردم افغانستان گفته شود».

این در حالی‌ست که افغانستان از داشتن فساد اداری به شدت رنج می‌برد، اما تاکنون نتوانسته است برنامه درستی برای مبارزه با فساد اداری ارایه کند. اداره مستقل مبارزه با فساد اداری نیز اداره‌ای است که مشخصاً برای انجام این کار ساخته شده است.

 

مطالب مرتبط